IT-supportkoordinator & supporttekniker
Jerrie AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jerrie AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Lerum,
Öckerö eller i
hela Sverige På RUAG Space är rymden en del av vår vardag! Vi förser raketer och satelliter med högkvalificerad utrustning, utvecklar och tillverkar datorsystem, mikrovågselektronik, antenner och mekaniska system för att separera satelliter från bärraketer. Vi har hela produktflödet från design till tillverkning inom företaget.
På RUAG Space arbetar vi i team och har nära samarbeten inom projekten. Vi värnar om balans mellan arbete och fritid genom flexibla arbetsvillkor. Vi finns i Göteborg, Linköping samt i Tammerfors, Finland.
RUAG Space AB tillhör rymddivisionen inom RUAG Holding AG, en schweizisk teknikkoncern. Rymddivisionen har drygt 1 200 medarbetare i Sverige, Finland, Schweiz, Österrike och USA. För mer information se ruag.com
Som IT-supportkoordinator & supporttekniker på RUAG Space har du ett varierande och ansvarsfullt arbete med många kontaktytor. Du arbetar som en del av ett IT-team som har sin bas i Göteborg, men supporterar verksamheter i Linköping samt Tammerfors, Finland.
Tjänsten är en delad roll, bestående av uppgifter som både IT Supportkoordinator samt IT-supporttekniker. En perfekt roll för dig som har några års erfarenhet från en supporterande, teknisk roll och är redo för nästa utmaning.
I rollen som IT-supportkoordinator arbetar du med koordinering och uppföljning av ärenden/beställningar samt arbetar övergripande med att kvalitetssäkra och vidareutveckla IT helpdesk tjänsten gentemot vår organisation. I rollen som IT supporttekniker arbetar du även konkret med support/helpdesk, användaradministration, installation av datorer och kringutrustning, samt installation av Windows operativsystem och applikationer.
RUAG Space arbetar aktivt för att alla medarbetare ska trivas och känna tillhörighet. Här finner du en familjär kultur där alla har möjlighet att bli hörda och påverka.
Du har du ett genuint teknikintresse och har förmodligen studerat IT/Teknik.
Vi ser gärna att du har:
• Vana av utsökning av information i databaser samt att producera enklare rapporter och mätetal, i Excel och PowerPoint
• Kunskaper inom PC-hårdvara, felsökning samt byte av komponenter
• Kunskaper inom Telefoni och telefoniutrustning
• Kunskaper inom Windows, Office samt felsökning/installation av mjukvara, applikationer och operativsystem
• Förståelse för nätverk och servrar
Meriterande är:
• Tidigare erfarenhet av att arbeta med IT-support, gärna med koordinerings- och rapporteringsansvar, samt förståelse för och gärna erfarenhet av att arbeta enligt ITIL
Välkommen att ansöka med bifogat CV och personligt brev via
www.jerrie.se, absolut senast 8 november, men gärna omgående. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Erik Hjortsjö på 0762 - 23 70 36.
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2017-10-20ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJerrie AB
AdressJerrie AB
Odinsgatan 9
41103 Göteborg
KontorsadressOdinsgatan 9
Jobbnummer 3759715
Observera att sista ansökningsdag har passerat.