IT-supporthandläggare, timvikarie

Järfälla kommun, IT-avdelningen / Supportteknikerjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Järfälla kommun, IT-avdelningen i Järfälla

Järfälla i nordvästra Stockholm är en av de snabbast växande kommunerna i Sverige. Med ny tunnelbana, vägar och spår växer Barkarby station/Stockholm Väst fram till ett av regionens bästa kollektivtrafiknav. Alla våra stadsdelar, exempelvis Barkarbystaden, växer och det byggs nya attraktiva bostäder för 30-40 000 människor. Samtidigt planerar vi för minst 10 000 nya jobb, högre utbildning och fler besökare.



Publiceringsdatum
2016-11-17

Arbetsuppgifter
IT-supporten är en del av Järfälla kommuns Servicecenter. Vi som arbetar som IT-supporthandläggare stödjer kommunens anställda och externa utförare vad gäller dator och telefoni.
Nu behöver vi förstärkning och söker timvikarier som vill arbeta hos oss på timbasis (vid behov) fr o m januari 2017 och förhoppningsvis lång tid framåt.
Som IT-supporthandläggare är du den första och viktigaste kontakten för alla medarbetare i kommunen vad gäller deras IT-frågor. Du tar emot och ger användarstöd via mail, telefon och via fjärrstyrning. Du kommer att arbeta med användarstöd för fast och mobiltelefoni, läsplattor, lösenordsbyte, och stöd i MS Office programvaror, administrera behörigheter, telefonbeställningar mm. Du kommer även att ge support vid personliga besök på avdelningen.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• gymnasieutbildning, gärna med IT som inriktning
• erfarenhet av att ha arbetat inom servicedesk/ IT-support på en större organisation" i minst ett halvår
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• förmåga att samtidigt som du för ett samtal, arbeta i IT-baserade verksamhetssystem, söka och hantera information och data.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta enligt ITIL.

Vi söker dig som är en stjärna på att ge god service . Du är väl medveten om hur du kommunicerar med andra och anpassar dig efter situationen samt har lätt för att samarbeta med andra. Du förstår verksamhetens mål och gör ditt bästa för att uppnå dessa. Du bidrar med energi och engagemang till verksamheten, och ger dig inte förrän arbetet är slutfört på ett bra sätt. Då Servicecenter är en arbetsplats där det löpande sker förbättrings- och förändringsarbete är det viktigt för oss att du också är en flexibel person som gillar förändring.


ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Timavlönad. Dagtid. Arbetet är förlagt mellan 08.00 - 17.00 mån-tors, 08.00-16.00 fredag. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde sker efter överenskommelse., upphör: 2016-07-01 Anställd vid behov, intermittent anställning.

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-01
Ange följande referens när du ansöker: A562538
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Reija Laurila reija.laurila@jarfalla.se

Företag
Järfälla kommun, IT-avdelningen

Adress
Järfälla kommun, IT-avdelningen
Järfälla
17780 JÄRFÄLLA

Kontorsadress
Vasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA

Jobbnummer
3167037

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Järfälla kommun, IT-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Järfälla kommun, IT-avdelningen: