IT-supporthandläggare till Järfälla kommuns IT-support
Järfälla kommun, IT-enheten / Supportteknikerjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Järfälla kommun, IT-enheten i Järfälla IT-supporten är en del av Järfälla kommuns IT-avdelning och har samma målsättning och uppdrag som Järfälla kommun:
Att ge bästa möjliga service och stöd, i vårt fall till kommunens anställda och externa utförare.
Vi är ett team på sju personer som ger användarstöd, både per telefon, mail, chat och vid personliga besök till 4 500 medarbetare! Nu behöver vi stärka upp vårt team med en serviceinriktad person som vill arbeta med support till våra anställda.
Publiceringsdatum2022-09-01ArbetsuppgifterSom IT-supporthandläggare är du den första och viktigaste kontakten för alla medarbetare i kommunen vad gäller deras IT-frågor. De mest frekventa frågorna till IT-Supporten är om återställning av lösenord, ändring / beställning av behörigheter samt första linjens support av verksamhetsnära system.
Dina arbetsuppgifter• Ta emot och registrera inkommande ärenden via telefon, mail, chat och besök.
• Ge support, användarstöd, information och hantera beställningar
• Felsöka och åtgärda problem
• Logga, kategorisera och prioritera samtal och ärenden i ärendehanteringssystemet
• Återkoppla status till användarna
• Samarbeta och samverka med övriga på IT-avdelningen, systemförvaltare och outsourcingleverantörer
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Tidigare erfarenhet av att arbeta inom servicedesk / IT-support
• En gymnasieutbildning
• Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
• Förmågan att samtidigt som du för ett samtal, arbeta i verksamhetssystem, söka och hantera information
• Vi lägger stor vikt vid dina personliga drag!
• Vi arbetar aktivt med att ha ett gott bemötande och vi vill att du också tycker att ett gott bemötande är viktigt i kontakten med andra.
• Du har en lösningsorienterad person med en härlig can-do-inställning och kan anpassa dig vid ändrade förutsättningar.
• Du gillar kombinationen av teamwork och enskilt arbete / ansvar.
Har du ovanstående och ett genuint intresse för att hjälpa människor?
Då har vi en arbetsplats redo för dig!
ÖVRIGT
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på
www.jarfalla.se/jobbahosossVi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 39,25 timmar i veckan Tillsvidareanställning, tillträde: Omgående. Vill tillämpar 6 månaders provanställning.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJärfälla kommun, IT-enheten
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1152632".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Järfälla kommun (org.nr 212000-0043)
Arbetsplats Järfälla kommun, IT-enheten
Kontakt Chef IT-support
Stefan Mångsåker
stefan.mangsaker@jarfalla.se 08-580 299 08 Jobbnummer 6937706
Observera att sista ansökningsdag har passerat.