IT-supporthandläggare till Järfälla kommun (vid behov)

Järfälla kommun, IT-avdelningen / Supportteknikerjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Järfälla kommun, IT-avdelningen i Järfälla

Järfälla ligger två mil nordväst om Stockholm C, med 73 000 invånare. Även om storstaden ligger nära - 20 minuter med pendeltåg eller bil till Stockholms C - finns det mesta inom kommunen. Stora friluftsområden, Mälarens vatten, rikt utbud av kultur och föreningar, mångskiftande näringsliv, fina bostadsområden, shopping och väl utbyggd service gör att Järfälla är en kommun att bo, arbeta och trivas i.

Kommunen ska ha en central kostnadseffektiv IT-organisation med god förmåga att stödja verksamheten, med bäring på ekonomi, anpassningsbarhet, säkerhet och leveranskvalitet. IT-avdelningen som består av 15 personer ska tillsammans med Outsourcingpartner leverera tjänsterna IT-arbetsplats, Infrastruktur, Systemdrift och support. Som supporthandläggare kommer du att arbeta schemalagt i gruppen support tillsammans ditt team.

Publiceringsdatum
2016-04-13

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som kan arbeta som IT-supporthandläggare vid behov. Som IT-supporthandläggare består ditt uppdrag av att arbeta med support mot kommunens anställda och externa utförare vad gäller dator och telefoni. Du tar emot och ger användarstöd via mail, telefon och via fjärrstyrning. Du kommer att arbeta med användarstöd för fast och mobiltelefoni, läsplattor, lösenordsbyte, och stöd i MS Office programvaror, administrerar behörigheter, telefonbeställningar mm. Du kommer även att ge support vid personliga besök på avdelningen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning, gärna med IT som inriktning och som har erfarenhet av att arbeta i ett liknande uppdrag med service och support. Eftersom tjänsten är en behovsanställning, krävs det att du är flexibel i dina arbetstider och kan komma till jobbet inom skälig tid. Då vår support är öppen måndag-fredag på schema med arbetstider mellan klockan 08.00-17.00 söker vi dig som kan arbeta under dessa tider. För att arbeta som IT-supporthandläggare ska du ha ett stort intresse av att arbeta med support, ha en hög servicekänsla, flexibilitet och samarbetsförmåga. Viktigt för uppdraget är att du är kommunikativ och hanterar det svenska språket väl i tal och skrift. Att du har kunskap i MS Office, Windows operativsystem, van att arbeta i ärendehanteringssystem är förutsättningar för att lyckas. Meriterande är om du har erfarenhet att arbeta enligt ITIL.

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Timavlönad. Anställd vid behov. Arbetstid: Vid behov, vardagar mellan kl 8.00-17.00 Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde sker efter överenskommelse., upphör: Anställd vid behov, intermittent anställning.

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-24
Ange följande referens när du ansöker: A562538
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hans Berkvall, IT-chef 08-580 287 69
Reija Laurila, Arbetsledare 08-580 293 70

Facklig kontakt
Anders Gonzales, Vision 08-580 285 30
Ingrid Kennerstedt Bornhall, SACO 08-580 299 31
Hugo Klappenbach, Kommunal 08-580 290 30

Företag
Järfälla kommun, IT-avdelningen

Adress
Järfälla kommun, IT-avdelningen
Järfälla
17780 JÄRFÄLLA

Kontorsadress
Vasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA

Jobbnummer
2779275

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Järfälla kommun, IT-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Järfälla kommun, IT-avdelningen: