IT-support vid UKÄ - visstidsanställning
Universitetskanslersämbetet / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Universitetskanslersämbetet i Stockholm Universitetskanslersämbetet ska bidra till att stärka den svenska högskolan och Sverige som kunskapsnation. Vi granskar kvaliteten på högskoleutbildningarna, analyserar och följer upp utvecklingen inom högskolan, ansvarar för högskolestatistiken, granskar hur effektivt universiteten och högskolorna utnyttjar sina resurser och vi utövar tillsyn och bevakar studenternas rättssäkerhet. Mer information om vår verksamhet finner du på
www.uka.seAvdelningen för administration och IT ansvarar för att samordna, styra och följa upp strategiska frågor som rör avdelningens verksamhetsområden, samt för att löpande utveckla och försörja UKÄ med administrativt stöd. Avdelningen består av medarbetare inom ekonomi, HR, IT, kontorsservice, upphandling, reception samt arkiv och registratur.
Inom avdelningen arbetar fyra personer med IT och vi behöver nu stärka upp med en resurs under 2015 inom IT-support.
Publiceringsdatum2014-11-07Dina arbetsuppgifterDin huvuduppgift blir att självständigt och tillsammans med kollegorna inom IT stötta UKÄ:s medarbetare med IT-support. Mycket av supporten sker på plats hos användaren.
Du kommer i främst att arbeta med:
• Hantering av ärenden med hjälp av IT Service Desk (Easit)
• Installation och underhåll av PC-arbetsplatser inklusive kontorsprogramvaror
• Felsökning och felavhjälpning
• Hantering av mobiltelefoner
KvalifikationerVi söker dig som har gymnasieutbildning med IT-inriktning eller motsvarande och mycket goda kunskaper inom IT-supportområdet. Det är en fördel om du har eftergymnasial IT-utbildning.
Vi förutsätter att du har en god servicekänsla, lätt för att samarbeta och en god kommunikativ förmåga. Du kan se ett teknikproblem ur användarens synvinkel och har en god pedagogisk förmåga. För att vara aktuell för denna tjänst ska du ha erfarenhet av arbete som supporttekniker. Erfarenhet av Windows 7 är ett krav. För tjänsten krävs att du har goda kunskaper i svenska både i tal och i skrift.
Meriterande är teknisk kompetens inom; Active Directory, Microsoft Exchange och Windows Server 2008 och 2012. Ett stort plus är att du arbetat med Windows 8 och LANDesk Management Suite eller liknande system.
Universitetskanslersämbetet strävar efter en jämn kön- och åldersfördelning på myndigheten och värnar om en rekrytering som är fri från diskriminering.
Anställningsvillkor
Anställningen avser en visstidsanställning t.o.m. 2015-12-31. Tillträde snarast eller efter överenskommelse.
Mer information
För kompletterande information är du välkommen att kontakta HR-konsulten Erik Lundeborg som hjälper oss i denna rekrytering. Erik når du på telefon 070-378 48 71. Du kan även tala med de fackliga företrädarna Camilla Georgsson (SACO) eller Anna Lundh (ST). Dessa nås via myndighetens växel, tfn 08-563 085 00.
Din ansökan
Du söker tjänsten via
www.uka.se/jobb. Vi vill ha din ansökan senast den 26 november.
Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningLön enl. ö.k.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUniversitetskanslersämbetet
AdressUniversitetskanslersämbetet
Box 7703
10395 Stockholm
KontorsadressBox 7703
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2059281
Observera att sista ansökningsdag har passerat.