IT-support till NeXus IT-avdelning
WiseIT Konsult AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos WiseIT Konsult AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige NeXus är en ledande och snabbt växande internationell leverantör av säkerhetslösningar inom IT-branschen. Deras viktigaste kunskap och kompetens finns inom Identity and Access Management, IAM (identitets- och behörighetshantering). De erbjuder lösningar, produkter och tjänster för att säkra identiteten för personer, objekt och transaktioner både i den fysiska och den digitala världen. NeXus har kontor i ett flertal länder så som Tyskland, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Frankrike, Indien, Luxemburg, Storbritannien och USA.
Passar Nexus dig?
Genom att fokusera på transparens, öppen dialog, progressiv utveckling och banbrytande idéer jobbar de i enlighet med visionen att öka säkerheten och flexibiliteten för företag och användare.
Nexus sitter i nyrenoverade, fräscha och rymliga lokaler nära Telefonplans tunnelbanestation. IT avdelningen består idag av ett litet sammansvetsat team på fyra personer. Arbetet innefattar även att du kan resa till de andra kontoren vid behov.
Publiceringsdatum2016-03-18Dina arbetsuppgifterI rollen som senior supporttekniker ansvarar du för vår webbaserade helpdesk, där du får ta emot ärenden från användare både på kontoret i Stockholm och våra kontor utomlands. Arbetsuppgifterna innefattar att ansvara för att klienterna är rätt installerade och konfigurerade, inköp av IT-utrustning, användarhantering och mail med mera. Du kommer även att driva projekt på server- och tjänstesidan.
Utbildning och erfarenhetFör arbetet behöver du ha kunskaper inom
• Windows (klient och server)
• Active Directory
• Mac
• MS Office (Word, Excel, Outlook etc.)
• Skrivare
• Nätverk
Meriterande är om du arbetat med
• Backuper
• VMWare
Har du en positiv approach samt är duktig på att möta och lyssna på människor, en självgående person som kan ta egna beslut, kommer du personlighetsmässigt att passa in bra i supportfunktionen. Vidare är ansvarstagande och en känsla för service centralt för rollen. Vi ser också att du har ett genuint intresse för IT och teknik precis som dina medarbetare på Nexus.
Språkfärdigheter
Engelska (koncernspråk) och Svenska är krav. Tyska är meriterande men ej krav.
Övrig Information
Tjänsten innebär att du börjar som konsult via Wise IT där tanken är att du efter 6 månader ska övergå till att bli fastanställd hos Nexus.
Har du frågor går det bra att höra av sig till Malin Reisner, kandidatansvarig på Wise IT på
malin.reisner@wiseit.se .
Välkommen med din ansökan redan idag!
Om företagetWise IT är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom IT. Vi arbetar med starka varumärken i olika branscher och ger ett kompetent stöd i matchningsprocessen när du behöver en kvalificerad IT-specialist, IT-chef eller supporttekniker på hög nivå. Wise IT är en del av Wise Group AB som är listat på Nasdaq Stockholm, Small Cap. Läs mer om oss på
www.wiseit.se .
Wise IT - Rätt människa inom IT
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-17
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1464
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Reisner
malin.reisner@wiseit.seAnne Eklöf
FöretagWiseIT Konsult AB
AdressWiseIT Konsult AB
Sveavägen 13, 1 tr
11157 Stockholm
KontorsadressSveavägen 13, 1 tr, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2732631
Observera att sista ansökningsdag har passerat.