IT-support till framgångsrikt företag sökes!
Framtiden AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Vi söker nu en Supporttekniker till vår kund i centrala Göteborg, med start i augusti. Brinner du för IT och teknik? Har du en utbildning inom Data/IT eller tidigare erfarenhet av arbete i IT-support? Då har vi jobbet för dig.
Skicka din ansökan redan idag, eller tipsa en vän som hade passat i rollen. Välkommen till Framtiden!
Dina arbetsuppgifter
Som supporttekniker kommer dina arbetsuppgifter vara en blandning mellan first- och second-line support där man hanterar kunder både via telefon och mejl.
Man supporterar kunderna. T.ex. kan det vara fel i browsern, fel i uppdateringar, kunden har inte ett paket som stödjer den funktion som dom vill ha, fel i produkt eller att det har hängt sig.
Man har max 15 case/dag, där de flesta har svarstid inom 24h. Skulle man inte ha möjlighet att lösa ärendet inom 24 h så skickar man det vidare till företagets utvecklingsavdelning.
Om företaget
Vår kund är ett framgångsrikt IT-företag som i 16 år levererat en helhetslösning för projekt-, portfölj-, och resurshantering. De har över 100 000 nöjda användare inom både privat och offentlig sektor i mer än 50 länder. Vi söker nu dig som vill vara en del av en framgångsrik resa framåt och som vill arbeta i en platt och modern organisation, där det finns goda utvecklingsmöjligheter.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete i IT-support, alternativt är nyutexaminerad från en YH- eller högskoleutbildning inom området. Som person är du en problemlösare som gillar att ge bra service och ha god kontakt med dina kunder/användare. Du tycker om att samarbeta och inser värdet av kunskapsutbytet med dina kollegor. Det är viktigt att du har ett driv och vill utvecklas, och såklart att du brinner för IT och teknik!
Kompetenser i all ära men vår kund ser också att din personlighet och ditt engagemang väger näst intill lika tungt.
Skallkrav:
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• God kunskap i microsoftprogrammen; word, excel osv.
• Kommunikativ
• Stresstålig
• Ansvarstagande
Meriterande:
• Flerspråkig
• Arbetat i större system inom support
Om oss
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst förmedlar vi på Framtiden AB kontakten men du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Villkor
Start: Omgående
Ort: Göteborg
Omfattning: Heltid, 08-17
Urval sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-06-12ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-14
Ange följande referens när du ansöker: 12249
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTheresia Sundström
theresia@framtiden.com 0723-019519
FöretagFramtiden AB
AdressFramtiden AB
Drakegatan 7
41250 Göteborg
KontorsadressDrakegatan 7
Jobbnummer 3551031
Observera att sista ansökningsdag har passerat.