IT-support till expansivt IT-företag

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:
början av karriären och för dig som är mer erfaren. Vi erbjuder extrajobb och rekryteringar inom hela tjänstemannaområdet. Sedan starten 2008 har vårt fokus legat på tjänster inom IT/Teknik och detta är fortfarande vårt största område.

Publiceringsdatum
2011-04-19

Företaget
Bravura söker för kunds räkning en It-support med inriktning Windows. Vår kund är ett expansivt IT-företag. Företaget startade 1988 och har idag 45 anställda som sitter i ljusa lokaler i Nacka. Vår kund är ett fristående dotterbolag till en stor koncern vilket ger det stora bolagets trygghet men samtidigt det mindre bolagets flexibilitet. Företaget erbjuder totalansvar för såväl kontorsmaskiner som datorer och nätverk och vill nu förstärka gruppen med en IT-support som ska arbeta i gruppen för framför allt dokumenthantering och printer. Du arbetar på plats från kontoret i Nacka men även en del ute hos företagets kunder.

Dina arbetsuppgifter
Som IT-support hos vår kund arbetar du som konsult med inriktningen drift och underhåll samt nyinstallation av kundernas IT-miljöer. Framför allt handlar det om nätverk baserade på Microsoft serverplattformar med både Windows- och Mac-klienter. Du arbetar även med all typ av kringutrustning så som switchar, skrivare, brandväggar, back-up lösningar mm.

Kvalifikationer
Teknisk profil
Till denna tjänst söker vi dig som har ett djupt tekniskt intresse. Du har en bra förståelse för Windowsmiljö och är van användare av Windows 2008, Windows 7 och Windows XP. Kan du även Linux är detta mycket meriterande.
Vidare är det meriterande om du kan:
• Small business server
• Exchange server
• Windows klienter
• Olika säkerhetslösningar, t.ex. BackupExec, Onlinebackup, Antivirus mm.
• Mac klienter
• Virtualisering
Vi ser även gärna att du har någon form av teknisk utbildning, gärna med Windowsinriktning och har du arbetat med support i något eller några år är detta ett stort plus.
Vem är du?
Till denna tjänst söker vi dig som är social och en lagspelare. Du är duktig på att hantera kundrelationer och du trivs med att arbeta kundfokuserat. Då det i din roll ingår att förmedla teknisk information till kunder med mindre tekniska kunskaper är det viktigt att du är ödmjuk inför dem och även att du har god kommunikationsförmåga. Då arbetet hos vår kund till och från är mycket stressigt är det viktigt att du kan hantera stress och pressade situationer på ett bra sätt.
I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper!
Övrig information:
Start: Snarast med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Omfattning: Heltid
Plats: Stockholm
Kontakt: Ansvarig rekryterare hos Bravura är Tove Lundin, tel. 08-400 240 50
Sökord: IT, it, stockholm, stockholm, support, Support, IT-företag, IT-företag

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-05-18
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Tove Lundin

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsgatan 172
11728 Stockholm

Jobbnummer
908673

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: