IT-support/tekniker
Skill Scandinavia AB / Supportteknikerjobb / Mjölby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Mjölby,
Boxholm,
Vadstena,
Motala,
Haninge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skill Scandinavia AB i Mjölby,
Boxholm,
Motala,
Linköping,
Tranås eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2015-03-03Om företagetSkill och Industrikompetens jobbar för regionens kort- och långsiktiga kompetensförsörjning. Våra kunder finns främst inom industri och IT men även på den offentliga sidan. Rekrytering, bemanning, omställning och karriärprogram ingår i vårt tjänsteutbud liksom kundunika och standardiserade undersökningar. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.
Om företagetTill en av våra kunder i Mjölbyområdet söker vi nu en IT-support/IT-tekniker för ett uppdrag på 6 månader med start i maj.
ArbetsuppgifterTjänsten är som IT-support/IT-tekniker för företagets IT-användare. I din roll ingår det att tillgodose att PC-miljön är väl fungerande och att ständigt bidra till att öka servicegraden. Du kommer att koordinera arbetsuppgifter internt inom gruppen men även ut mot avdelningar inom företaget.
Arbetet består till största del att vara support för användare i företaget där ca 250 användare är engelskspråkiga och därmed är engelska ett krav. Att var serviceminded och ha hög servicenivå är viktigt för att lyckas med tjänsten.
Tjänsten omfattar det mesta som berör en PC-klient, så som installation av Windows och dess applikationer. Felsökning/reparation av kontors-PC, maskin-PC, handdatorer och nätverk i en omfattande miljö. Administration av användare och behörighet i framförallt Microsoft Active Directory men även i flertalet av kundens interna system.
Kunden arbetar med ärendehanteringssystem där de registrerar alla ärenden och följer upp arbete och rapporterar detta internt och mot produktionen dagligen. Personen vi söker kommer b.la. ansvara för företagets skrivarmiljö, all hårdvara och dess livscykelhantering från inköp till skrotning.
De dagliga uppgifterna som IT-support/tekniker består b.la i att:
• Ge IT support till olika bolag
• Antivirus administration
• Installation och underhåll av PC, printrar, kopiatorer, skrivare och projektorer
• Att uppdatera dokumentation och rutiner
• Kontinuerligt jobba för att automatisera onödigt arbete
• Administrera användarkonton/rättigheter
• Genomföra återställning av filer
• Nätverk, felsökning och underhåll
• Utveckla IT säkerheten på klienter
• Sköta växelsystemet och telefoner/mobiler samt uppdatera register
• Rapportera alla ärenden i vårt ärendehanteringssystem
• Administration av behörigheter i företagets system
• Genomföra introduktion för nyanställda i allmänt användande och regler
ProfilVi söker dig med en eftergymnasial utbildning med inriktning inom IT och några års arbetslivserfarenhet inom området.
Tjänsten kräver att du är målinriktat och ansvarsfull. Vi ser gärna att du är lyhörd, har mycket god social kompetens samt klarar av att ha många bollar i luften.
Det är meriterande om du
• har flerårig erfarenhet som IT-tekniker i internationell miljö
• är målmedveten samt bra på att slutföra projekt
• bidrar till att effektivisera arbetssätt
• har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Ansökningsförfarande
Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att söka tjänsten.
Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare.
Arbetstider och omfattningHeltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-31
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1389
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJoanna Pettersson Engström
joanna.engstrom@industrikompetens.seFöretagSkill Scandinavia AB
AdressSkill Scandinavia AB
Repslagaregatan 19
58222 Linköping
KontorsadressRepslagaregatan 19, Linköping
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2189404
Observera att sista ansökningsdag har passerat.