IT-support sökes till Örebro
Bemannia Kontor / Supportteknikerjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor i Örebro,
Kumla,
Arboga,
Karlskoga,
Vingåker eller i
hela Sverige Vill du arbeta i ett ungt och ambitiöst team med goda utvecklingsmöjligheter? Har du tidigare arbetat med någon form av telefonsupport?
Vi söker nu flera personer som ska arbeta med en sörre organisations helpdesk.
Som konsult på Bemannia hjälper att vi Dig att öppna dörrarna mot arbetsmarknaden där Du får chans att skapa ett bredare kontaktnätverk. Här har Du möjlighet att visa dina framfötter och växa i din yrkesroll. En kreativ arbetsplats för Dig med stora möjligheter!
Publiceringsdatum2013-05-20ArbetsuppgifterSvara på användarnas IT-relaterade frågor
Hantera incidenter
Hantera beställningar
Agera inköpsstöd
Verka för att avtalade ärendehanteringstider hålls
Koordinera ärenden till rätt supportgrupper
Kontakta driftleverantörer vid behov
Kontakta supportgrupper vid behov
Arbeta aktivt för att förbättra och initiera interna processer
Ansvara för att informera incident manager samt helpdesk supervisor och/eller helpdesk manager vid högprioriterade incidenter
Detektera återkommande problem i ärendeflödet
Kvalifikationerha minst ett års dokumenterad erfarenhet av support via telefon inom områdena helpdesk, incident och/eller problemhantering.
ha gymnasieutbildning med IT-inriktning eller erfarenhet som kan bedömas likvärdig.
behärska svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
Det är mycket meriterande om du har:
kunskap i Active Directory (konto och behörighetshantering).
kunskap i Exchange samt Powershell.
kunskap i ärendehantering via till exempel W3D3, Remedy och Microsoft System Center.
utbredd kunskap inom hårdvarusupport (PC och kringutrustning, skrivare, IP-telefoni, Smartphones).
utbredd kunskap inom mjukvarusupport (Microsofts standardprodukter och Officepaketet).
Dina personliga egenskaper: Som person har du ett stort intresse inom IT och är en van datoranvändare. Du är självgående och trivs med att ge god service. Du har lätt att uttrycka dig i både Engelska och Svenska. Du har god initiativförmåga och är noggrann i det du gör.
Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Så här söker du::
Om Du finner tjänsten intressant rekommenderar vi Dig att registrera Din ansökan på vår hemsida (www.bemannia.se/cvregistrering), detta så att du ligger med i vår databas även för framtida rekryteringar.
Det går även att skicka in Din ansökan innehållandes CV och ett personligt brev till
jobb@bemannia.se , märk ansökan med referens: "Helpdesk, Örebro"
Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande.
Bemannia AB är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Sedan tidigare har Bemannia ramavtal med 34 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter runtom i Sverige. Bemannia är medlem i Bemanningsföretagen och är ett auktoriserat bemanningsföretag samt har kollektivavtal med Unionen och Akademikerna.
Bemannia är kvalitetscertifierat enligt Kvalitetsledningssystem ISO 9001:2008, Miljöledningssystem 14001:2004 samt Arbetsmiljöcertifierat enligt OHSAS 18001:2007. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 30 år.
Välkommen till Bemannia - Rätt Person Direkt!
www.bemannia.se www.facebook.com/bemanniaSå ansöker duSista dag att ansöka är 2013-06-20
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb@bemannia.seKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagBemannia Kontor
AdressBemannia Kontor
Sveavägen 155
11346 Stockholm
Jobbnummer 1557562
Observera att sista ansökningsdag har passerat.