IT-support sökes till Atea!
Framtiden i Sverige AB / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden i Sverige AB i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Detta är en unik chans att omvandla ditt största intresse till ditt första heltidsjobb!
Vi söker dig med ett stort intresse för IT, du behöver inte ha jobbat tidigare inom liknande område men du bör känna dig bekväm med förekommande arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta som supporttekniker till Atea hos en av deras större kunder i Ljungsbro.
Om rollen
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innebära att ge support med felavhjälpning av IT-utrustning. Skulle exempelvis en dator, kringutrustning, nätverkskomponent, hårdvara eller mjukvara inte fungerar som förväntat ger du support på plats och felsöker detta åt kund i Ljungsbro.
Rollen som supporttekniker innefattar även hantering av incidenter och inkommande ärenden som hanteras via ärendehanteringssystem, mail och telefon.
Du kommer dagligen hantera mjukvara som Office365, Outlook, Windows, nätverk samt använda TeamViewer när du kommunicerar med kunder som behöver din hjälp. Du bör därmed ha god kännedom om dessa system för att kunna utföra ditt jobb på bästa sätt.
För att passa in i rollen som supporttekniker ser vi att du har en gymnasieutbildning inom IT/Teknik och ett stort fritidsintresse av att hålla på med datorer och kanske hjälpa nära o kära, eller så har du erfarenhet av branschen sedan tidigare. Vi ser gärna att du besitter en hög grad av service- och samarbetsförmåga samt att du gillar att arbeta självständigt. Din anställning kommer att börja med 2 veckors introduktion.
Vad tar du med dig?
• Gymnasiekompetens med IT/Teknik/ El och Energi inriktning
• God svenska och engelska i både tal- och skrift
• Du har erfarenhet av Office365, Outlook, skrivare, Windows samt nätverk
Meriterande för tjänsten är tidigare erfarenhet av support.
Du erbjuds
Atea finns i sju länder i Norden och Baltikum, de har ca 7000 medarbetare och är marknadsledare i Norden och Baltikum och är den tredje största IT-infrastrukturleverantören i Europa. För detta uppdrag kommer du sitta ute hos en av deras kunder i deras servicedesk i Ljungsbro. De har ett heltäckande utbud av produkter och tjänster, och hjälper dig med hela kedjan - från design, utveckling och produktförsörjning till funktion och underhåll. Genom att skapa en IT-infrastruktur i världsklass är denna kund med och lägger grunden till ett smartare och mer innovativt Sverige.
Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering. Vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult till Atea, efter 6 månader är tanken att din anställning kommer att övergå direkt till slutkund i Ljungsbro där du kommer bli tillsvidareanställd.
Publiceringsdatum2023-11-03AnställningsvillkorStartdatum: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Ljungsbro
Arbetstider: Kontorstider
Omfattning: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning
Urval sker löpande så passa på att söka tjänsten redan idag!
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ZR_48357_JOB".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Framtiden i Sverige AB (org.nr 556686-5142),
http://www.framtiden.com Arbetsplats Framtiden AB
Kontakt Julia Wennerholm
Julia.wennerholm@framtiden.com Jobbnummer 8239196
Observera att sista ansökningsdag har passerat.