IT-support, service desk

Akkodis Sweden AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
2024-04-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-support, service desk" (publicerad 2024-06-12) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Akkodis Sweden AB i Göteborg, Halmstad, Jönköping, Skövde, Boxholm eller i hela Sverige

Vill du få arbeta med den senaste tekniken tillsammans med engagerade arbetskollegor? Befinner du dig i början av din IT-karriär och är nyfiken på ett uppdrag där du ges förutsättningar att snabbt kunna växa och vidareutvecklas? Eller har du ett par års erfarenhet inom liknade roller? Då håller jag tummarna att du läser vidare och ansöker!

Just nu letar Akkodis Göteborg efter en IT-supporttekniker för uppdrag hos en av våra absolut största kunder. Rollen är belagd helt på plats ute hos kund, dock finns möjligheten till hybridarbete efter att man har kommit in i rollen.

Om rollen:

I din roll som supporttekniker blir du en viktig del av den tjänst som vår kund levererar till sina slutkunder. Vår kund ansvarar för att deras slutkunder i sin tur, får all den service och support de kan förväntas behöva i sitt arbete. Ett IT-problem får aldrig stoppa upp det arbetet. Att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur saker görs, är viktiga ingredienser i din roll.

Rollen är placerad ute i Torslanda, Göteborg och där kommer du att sitta i ett öppet kontorslandskap tillsammans med teamet.

Arbetsuppgifterna är varierande så väl som arbetsmängden. Du kommer via telefon, mail och chatt att ta emot inkommande ärenden från interna medarbetare som ringer in med IT-relaterade ärenden. Komplexiteten samt volymen på antalet frågor varierar. Det kan röra sig om användar- och lösenordshantering, Microsoft Office-frågor, Windows, VPN-problem, Active Directory och liknande problematik.

Du kommer att få en utbildning under de första veckorna som säkerställer att du är helt redo för att ta dig an jobbet. Till din hjälp kommer du därefter även att ha tillgång till deras Knowledge Base där du kan söka efter diverse lösningar, samt ha dina kollegor till stöd.

Vad behöver du för att trivas?

Främsta egenskapen vi efterfrågar är ett brinnande intresse för IT, problemlösning och att hjälpa andra. Du behärskar det svenska språket flytande i både tal och skrift, då tydlig kommunikation är mycket viktigt.

Du förstår vikten av en god kundrelation och vårdar den. Du kan värdera företagets behov av effektivt och kvalitetssäkert arbete. Arbetet kräver även att du är en problemlösare av rang som gillar att jobba såväl självständigt som i team.

Har du antingen någon form av IT-relaterad utbildning (gymnasial eller KY/YH) så är detta mycket meriterande, men inte ett krav. Arbetslivserfarenhet från liknande roller alternativt från någon typ av serviceyrke ses även det som meriterande.

Detta är en stor möjlighet för dig som har ett brinnande intresse inom IT att få gedigen erfarenhet och kunskap inom branschen, och påbörja din IT-karriär.



Om Akkodis

På Akkodis strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet och när du behöver oss kommer vi att vara där för dig. Dina synpunkter värdesätts och för att hålla oss i framkant är du aktiv i Akkodis affärsutveckling och tillsammans skapar vi erbjudanden till marknaden.

Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt i diverse branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att vi ska få ut mer av varandra ordnar vi regelbundet med sociala aktiviteter.

Akkodis levererar en bred bas av tjänster och kompetenser inom IT, Engineering och Life Science. Våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Akkodis finns representerade i USA, Kanada, Europa, och Asien med över 100 kontor och med mer än 50 000 kollegor i uppdrag varje dag.

Låter detta intressant?

Sök då in till oss på Akkodis så snart som möjligt! Ansökan gör du via formuläret på vår hemsida. Vi hanterar ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag.

Har du ytterligare frågor gällande tjänsten tveka inte att höra av dig till ansvarig konsultchef Klas på klas.ahnberg@akkodisgroup.com

Välkommen!

Nyckelord

Supporttekniker, 1st-line, Windows Remotetekniker, IT-support, IT, Juniora supporttekniker, Servicedesk, Service desk analyst, Kundtjänst, Helpdesktekniker, First Line, First Line supporttekniker, First Line support, Teknisk support, Supportmedarbetare, IT-supporttekniker, IT supporttekniker, IT support, Helpdeskansvarig, Juniora supportteknikermedarbetare, Kundtjänstmedarbetare, 1st line support, 1:st line supporttekniker, Serviceenheten, Kundservicepersonal

Meriterande* Någon form av utbildning inom IT, gymnasial och/eller annan likvärdig* Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter* Erfarenhet av Active Directory med hantering av konton och behörigheterKrav* Flytande i svenska och engelska, tal och skrift

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Akkodis Sweden AB (org.nr 556694-0044), https://www.akkodis.se/

Kontakt
Business Manager
Klas Ahnberg

Jobbnummer
8620725

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Akkodis Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Akkodis Sweden AB: