It-support person som är redo för nya utmaningar till Advokatfir

Advokatfirman Lindahl / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Advokatfirman Lindahl i Stockholm, Uppsala, Örebro, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Advokatfirman Lindahl
Presentation
Vi söker för rekrytering till Advokatfirman Lindahl en engagerad och serviceorienterad it-support person. Du kommer att vara placerad i nya fräscha lokaler i centrala Stockholm och tillhöra en it-enhet om fyra personer. Vill du ha ett utvecklande och ansvarsfullt jobb som kan ge dig både en bred som djup förståelse inom it? Då är detta jobb något för dig.
Vi ser fram emot din ansökan, dock senast den 20 februari.

Publiceringsdatum
2011-02-07

Dina arbetsuppgifter
Dina främsta uppgifter är användarsupport till företagets medarbetare. Supporten sker antingen på plats, genom fjärrstyrning, per telefon eller genom mejl. Du kommer att ta emot, analysera och lösa olika användarproblem relaterade till verksamhetens it-lösningar. Problemen varierar stort men kan vara alltifrån enkel lösenordshantering till mer tekniskt komplexa frågeställningar. Antalet ärenden är ofta många vilket ställer höga krav på effektivitet, noggrannhet och professionalism. Exempel på uppgifter:
• att ansvara för lösning av it-frågor från användare inklusive återkoppling
• att bevaka, hantera och ansvara för ärendehanteringssystemet MMK
• att självständigt prioritera ärendena
• att installera datorer och telefoner
• att lägga upp och administrera nya som befintliga användarkonton i AD/Exchange
• att dokumentera samt uppdatera lösningar, instruktioner och lathundar.
Förutom dessa ansvarområden och uppgifter kan du vid behov även få chansen att organisera och hålla mindre it-utbildningar samt utveckla och förfina rutiner och processer kring supporthanteringen. Vissa leverantörskontakter kan förekomma. I tjänsten kan det förekomma resor.
Utbildning/erfarenhet
Vi ser helst att du tidigare har arbetat något år med it-support i någon form, exempelvis i en helpdesk. Du har goda kunskaper i Windows, MS Office, smartphones, skrivarhantering samt en generellt god förståelse kring it med kringliggande teknik. Erfarenhet av något ärendehanteringssystem ses som mycket meriterande. Vi ser även positivt på om du utfört enklare uppgifter med Active Directory och MS Exchange. Flytande svenska och god engelska i tal och skrift är ett krav för att bli aktuell för denna roll.
Som person är du serviceorienterad, ödmjuk och pedagogisk. Du kan beskriva tekniska lösningar på ett för användaren begripligt sätt, både i tal som skrift. Förmåga att prioritera och arbeta noggrant värdesätts också högt. En god analytisk förmåga, även under stress, är en viktig egenskap för att hantera denna roll på bästa sätt.
Företagsbeskrivning
Advokatfirman Lindahl är en av Sveriges ledande affärsjuridiska advokatbyråer, som sysselsätter cirka 300 medarbetare varav 200 jurister vid kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Helsingborg och Örebro. Advokatfirman biträder svenska och internationella klienter inom samtliga affärsjuridiska områden.
Sluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök och registrera dig på poolia.se.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-02-20
Ange följande referens när du ansöker: 25959
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Advokatfirman Lindahl

Adress
Advokatfirman Lindahl

Jobbnummer
843972

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Advokatfirman Lindahl

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Advokatfirman Lindahl: