IT-support / IT-tekniker / Supporttekniker till Fintech-bolaget

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
2019-02-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-support / IT-tekniker / Supporttekniker till Fintech-bolaget " (publicerad 2019-03-18) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2019-02-25

Företaget
TriOptima är ett svenskt Fintech-bolag som levererar lösningar för att reducera och hantera risk i handel med OTC-derivat. Huvudkontoret är baserat i Stockholm där centrala funktioner, utvecklingsavdelningen och Service Management finns. Företaget har även kontor i finansvärldens metropoler; London, New York, Singapore och Tokyo. TriOptimas kunder är främst internationella investmentbanker och andra finansiella aktörer. TriOptima grundades som ett start-up i Stockholm och har idag ca 160 anställda på Stockholmskontoret och ungefär 300 medarbetare globalt. För mer info om vad TripOptima erbjuder till sina medarbetare, se länk: https://careers.trioptima.com/


Dina arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker på TriOptima kommer du in på ett IT-intensivt bolag som arbetar mot den finansiella branschen. Här omges du av kollegor som har stor kompetens inom IT och teknik i roller såsom applikationskonsulter, affärskonsulter, utvecklare och systemarkitekter. I rollen får du stor möjlighet att påverka och får direkt stort ansvar där du är delaktig i ett förändringsarbete på IT-avdelningen på bolaget. Processer, rutiner och applikationer kommer att förnyas och du är den personen som ser till att rutiner följs upp och initieras. Du är en viktig del i IT-leveransen där du löpande hanterar ärenden från interna användare på en 1st/2nd-line nivå. Med hjälp av JIRA löser du ärenden via mejl- chatt och telefonslingan. Det handlar om allt från användarhantering i AD, mjukvaruapplikationer i Windows 10, hårdvara, kringutrustning, IT-beställningar samt förvaltning av utrustning.

På TriOptima kommer du in på IT-supportavdelningen där det idag sitter 2 personer. I rollen ingår resor där du kommer få möjlighet att arbeta på London-kontoret och supportera interna användare. Du för en kontinuerlig kontakt och följer upp processer med interna medarbetare över hela världen på engelska. Här utvecklas du långsiktigt och får möjlighet att avancera inom det som du är intresserad av.


Kvalifikationer
• Avslutad gymnasial utbildning, med fördel inom IT/Teknik
• Tidigare arbetslivserfarenhet av IT-relaterade roller i 1-3 alternativt annan support/kundtjänstroll
• God förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt, på både svenska och engelska
• Kompetens och kunskap inom ITIL-processer är meriterande

Som supporttekniker på TriOptima trivs du om du har en vilja att utvecklas vidare mot IT/teknik-området. Du motiveras av att lära dig nya saker och tar ansvar för dina processer och ärenden i ditt dagliga arbete. Du har förmågan att arbeta självgående och ditt arbetssätt präglas av en serviceinriktad inställning. Du arbetar proaktivt och drivs av att lösa problem samtidigt som du är strukturerad och noggrann för att säkerställa en säker IT-miljö. Vidare tycker du att det är viktigt att följa upp och förvalta samt ser hellre till att det blir rätt snarare än att det görs snabbt och effektivt.

Övrig information:

• Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att TriOptima har för avsikt att erbjuda dig anställning internt hos dem på sikt. Detta ger både dig och TriOptima en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Mäster Samuelsgatan 17, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse med bonus
Övrigt: Utdrag ur belastningsregistret och UC (kreditkontroll) kommer att behöva göras. Vi vill att du gör en sådan beställning i samband med din ansökan via länk:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/. Kreditkontrollen sker i ett sista steg.

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: <a href='https://www.bravura.se/din-karriar#hs_cos_wrapper_widget_1528111162772'>https://www.bravura.se/din-karriar</a>.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT, support, teknisk support, tekniker, drifttekniker, teknik, datorer, fintech, 1st line, 2nd line, first line, ITIL, mjukvara, hårdvara, server, Linux, Windows, second line, installationer, onsite, servicedesk, helpdesk, drift, Stockholm, heltid, Östermalm, TriOptima

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carl Gustafsson carl.gustafsson@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
4633641

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: