IT-support / IT-tekniker / Supporttekniker till Fintech-bolaget

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2019-03-18

Företaget
TriOptima är ett svenskt Fintech-bolag som levererar lösningar för att reducera och hantera risk i handel med OTC-derivat. Huvudkontoret är baserat i Stockholm där centrala funktioner, utvecklingsavdelningen och Service Management finns. Företaget har även kontor i finansvärldens metropoler; London, New York, Singapore och Tokyo. TriOptimas kunder är främst internationella investmentbanker och andra finansiella aktörer. TriOptima grundades som ett start-up i Stockholm och har idag ca 160 anställda på Stockholmskontoret och ungefär 300 medarbetare globalt.
Här kan du läsa mer om vad de anställda säger om att jobba på TriOptima: https://careers.trioptima.com/people


Dina arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker på TriOptima får du stor möjlighet att påverka och får direkt stort ansvar där du är delaktig i förändringsarbeten på IT-avdelningen på bolaget. Processer, rutiner och applikationer kommer att förnyas och du är en av de personerna som ser till att rutiner följs upp och initieras. Du är en viktig del i IT-leveransen där du löpande hanterar ärenden från interna användare på en 1st/2nd-line nivå. Med hjälp av Jira löser du ärenden via mejl- chatt och till viss del telefon. Det handlar om allt från användarhantering i AD, mjukvaruapplikationer i Windows 10, hårdvara, kringutrustning, IT-beställningar samt förvaltning av utrustning.

I rollen ingår resor där du kommer få möjlighet att arbeta på London-kontoret och supportera interna användare. Även andra resor till internationella storstäder över hela världen kan förekomma. Du för en kontinuerlig kontakt och följer upp processer med interna medarbetare över hela världen på engelska. Här utvecklas du långsiktigt och får möjlighet att avancera inom det som du är intresserad av.


Kvalifikationer
• Avslutad gymnasial utbildning, med fördel inom IT/Teknik
• Tidigare arbetslivserfarenhet av IT-relaterade roller i 1-3 år på både 1st- och 2nd- line nivå, alternativt annan support/kundtjänstroll
• God förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt, på både svenska och engelska

I rollen trivs du om du har en stark vilja att utvecklas inom IT/teknik-området. Du motiveras av att lära dig nya saker och tar initiativ för att utveckla avdelningen. Du har förmågan att arbeta självgående och ditt arbetssätt präglas av en serviceinriktad inställning. Du arbetar proaktivt och drivs av att lösa problem samtidigt som du är strukturerad och noggrann för att säkerställa en säker IT-miljö. Vidare tycker du att det är viktigt att följa upp och förvalta samt ser hellre till att det blir rätt snarare än att det görs snabbt och med lägre kvalitet. Vi lägger även stor vikt vid mjuka värden så som hjälpsam, positiv och pragmatisk. Är du även en person som trivs i en kompetent miljö som präglas av IT, kommer du trivas i denna roll. Miljön präglas av pragmatism, transparens och positivitet.

Övrig information:

• Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att TriOptima har för avsikt att erbjuda dig anställning internt hos dem på sikt. Detta ger både dig och TriOptima en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Mäster Samuelsgatan 17, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse med bonus
Övrigt: Utdrag ur belastningsregistret och UC (kreditkontroll) kommer att behöva göras. Vi vill att du gör en sådan beställning i samband med din ansökan via länk:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/. Kreditkontrollen sker i ett sista steg.

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: <a href='https://www.bravura.se/din-karriar#hs_cos_wrapper_widget_1528111162772'>https://www.bravura.se/din-karriar</a>.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT, support, teknisk support, tekniker, drifttekniker, teknik, datorer, fintech, 1st line, 2nd line, first line, ITIL, mjukvara, hårdvara, server, Linux, Windows, second line, installationer, onsite, servicedesk, helpdesk, drift, Stockholm, heltid, Östermalm, TriOptima

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emil Lindberg emil.lindberg@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
4676004

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: