IT-Support / Helpdesk / First Line - myndighet i Stockholm

Experis IT AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis IT AB i Stockholm, Linköping, Mariestad, Karlstad, Karlskrona eller i hela Sverige

Äntligen! Uppdrag för dig som vill jobba med IT-Support / Helpdesk / First Line hos en av Sveriges viktigaste myndigheter, myndigheten som upprätthåller lag och ordning i Sverige. IT-avdelningen är en större nationell avdelning, med kontor i centrala Stockholm. Start uppdrag är början av juni 2017.

Uppdrag för dig som vill jobba med IT-Support / Helpdesk / First Line hos en av Sveriges viktigaste myndigheter. Experis IT samarbetar med myndigheten som upprätthåller lag och ordning i Sverige. IT-avdelningen är en större nationell avdelning, med kontor i centrala Stockholm. Vi erbjuder dig fast anställning hos oss på Experis IT, start på uppdrag är i början av juni 2017.



Arbetsuppgifter på denna IT-avdelning

* Ansvara för att ta emot och registrera inkommande ärenden via telefon i myndighetens ärendehanteringssystem ARS (Remedy Action Request System)
* Ansvara för att kategorisera och prioritera ärenden
* Självständigt göra en första felsökning
* Självständigt jobba med workaround tillsammans med användare som ringer in på telefon.
* Ansvara för att, i den mån det är möjligt, lösa ärenden redan vid första kontakten.



Publiceringsdatum
2017-04-24

Bakgrund
* Du har gymnasieutbildning med IT-inriktning, eller eftergymnasial utbildning med IT-inriktning.
* Du talar och skriver svenska mycket väl.
* Du har minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete inom IT-support, helpdesk eller liknande, där telefon har varit ditt arbetsredskap.
* Du har arbetat med felsökning av PC, kringutrustning och nätverkskommunikation, MS Outlook, Microsoft Windows Operativsystem, ärendehanteringssystem (AD eller ARS eller liknande).
* Det är meriterande om du har erfarenhet av ITIL.

Du är serviceinriktad, teknikintresserad, social och tycker om att arbeta med människor och gillar att jobba med problemlösning och teknik.


Vad kan vi erbjuda?

På Experis IT är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig i din karriär. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har koll på just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Experis IT stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial och kostnaden för certifiering.

Vi erbjuder dig:

* Fast anställning som IT-Konsult hos Experis IT
* Trygga kollektivavtal
* Semesterersättning
* Försäkring
* Fast lön
* Lön även när du är utan uppdrag

Experis är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriär-mål i fokus, och med ett långsiktigt engagemang för att skapa en balans mellan arbetsliv och privatliv.



Kontaktperson för detta jobb
Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila My Ambrén på

Välkommen med din ansökan!



(First Line, Helpdesk, Support, ARS, Remedy Action Request System, ITIL)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-15
Ange följande referens när du ansöker: 20307
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Aurell-Sundvall aau@se.experis.com 08 - 736 29 66

Företag
Experis IT AB

Adress
Experis IT AB
11181
11181 0180

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
3453961

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis IT AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis IT AB: