IT-support/Helpdesk
Enercon Energy Converter AB / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Enercon Energy Converter AB i Malmö,
Eslöv,
Sjöbo,
Ystad,
Sölvesborg eller i
hela Sverige ENERCON
Jorden har obegränsade resurser av sol, vind och vatten. Det är en av vår tids mest ansvarsfulla uppgifter att ta till vara dessa resurser i stor skala och vi har antagit denna utmaning. ENERCON tillverkar vindkraftverk med state-of-the-art design och är ett av de ledande vindkraftsföretagen i världen. Motiverad personal och kunder har bidragit till ENERCONs globala framgång med produktionsanläggningar på tre kontinenter och marknadsrepresentation i 36 länder.
ENERCON i Sverige
I Sverige etablerades ENERCON i slutet på 1990-talet i Malmö, vilket fortfarande är huvudort för den skandinaviska verksamheten. Här sysselsätter ENERCON Energy Converter AB ca 200 personer fördelat inom försäljning, projektledning, installation och service, och försäljningsvärdet 2009 uppgick till drygt 3 mdkr.
IT-support/Helpdesk
Publiceringsdatum2010-05-31Dina arbetsuppgifterDina arbetsuppgifter består främst i support, uppdateringar och utbildningsinsatser för hela IT-miljön såväl på huvudkontoret i Malmö som för installations- och serviceteamen spridda geografiskt i Sverige.
I ditt arbete optimerar du möjligheterna med tillgängliga system, löser problem och ger dina medarbetare all tänkbar användarsupport i både små och stora frågor.
Vidare samordnar du och följer upp beställningar av all hårdvara, samt beställer behörigheter och användarkonton från huvudkontoret i Tyskland. Det är således viktigt att du talar och skriver engelska obehindrat.
Du arbetar med Linux, Windows XP, och Lotus Notes. Meriterande är erfarenhet av SAP, Scada, Blackberry och Vpn-lösningar.
Du arbetar med felsökning, systemutveckling, konfigurering och uppföljning av åtgärdade problem på både server och klient. Givetvis konfigurerar du nätverk och server, men du kan också hjälpa till med frågor om allt ifrån enkel MS Office support till skrivare, projektorer och bildskärmar.
Din stationering är i Malmö men resor förekommer. Viss internutbildning vid huvudkontoret i Tyskland kommer att erbjudas beroende på dina förkunskaper.
KvalifikationerVi vill att du har en teknisk eller IT-utbildning på gymnasie-, KY- eller högskolenivå kombinerat med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom service, helpdesk och/eller first-line-support inom IT.
Som person är du noggrann, ansvarsfull, initiativrik och utpräglat serviceminded. Du är duktigt på att kommunicera, koordinera, har god pedagogisk förmåga och lätt för att samarbeta med andra. Du drivs av att hjälpa dina kollegor att utnyttja ENERCON:s IT-miljö på bästa sätt och gillar problemlösning oavsett problemets art. Du tillfredsställs av att hitta lösningar, och du trivs i en mycket dynamisk miljö där du kan tillföra glädje och energi. Det är viktigt att du har goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Kunskaper i tyska är meriterande. B-körkort är ett krav.
Ange gärna dina ungefärliga löneanspråk i annonsen, samt när du skulle kunna tillträda tjänsten. Tillträde relativt omgående är ett krav.
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-06-06
Vi tar endast emot ansökan via e-post.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
application-sweden@enercon.deFöretagENERCON Energy Converter AB
AdressENERCON Energy Converter AB
Stenåldersgatan 19
21376 MALMÖ
KontorsadressStenåldersgatan 19
KontaktuppgifterTelefonnummer: 040-143580
Jobbnummer 665155
Observera att sista ansökningsdag har passerat.