IT-support för uppdrag i Norrköping!
Poolia Sverige AB / Supportteknikerjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Vi söker nu dig som är social och har ett stort IT-intresse. Brinner du för att ge service och har goda datorkunskaper? Då är detta en perfekt tjänst för dig! Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader där du erbjuds goda utvecklingsmöjligheter i rollen som supporttekniker.
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2021-08-12Om tjänstenI rollen som supporttekniker ansvarar du för att ge support till användare. Via telefon och fjärrstyrning hjälper du användarna att lösa problem och svara på frågor kring beställarens IT-miljö. Det omfattar vanligtvis, men inte uteslutande, datorer, nätverk, skrivare, mobila enheter, hantering av lösenordsbyten i en rad olika system, behörigheter samt viss applikationssupport gällande Office 2013 och Office 2016. Vidare innefattar ansvaret att ta emot, registrera, kategorisera och prioritera ärenden som inkommer via Servicedesks kanaler, telefon samt e-post.
Du kommer att ingå i företagets serviceenhet och digitaliseringsprojekt. Enhetens uppdrag är att stödja och utveckla verksamheter genom att kombinera hög kompetens inom informationsteknologi med verksamhetskompetens. Genom moderna och verksamhetsanpassade IT-stöd ges förutsättningar för framtida positiv utveckling för verksamheten.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Rollen som Supporttekniker i First Line inom Servicedesk IT ansvarar för att:
• vara tillgänglig för telefonsupport,
• hantera/lösa ärenden enligt rutinen för ärendehantering i vårt ärendehanteringssystem Easit,
• prioritera & kategorisera ärenden,
• förmedla ärende för lösning inom Servicedesks funktioner eller till 3rd Line,
• stänga ärenden efter att lösningen är verifierad av användaren och
• dokumentera lösningar.
Vem är du?
Vi söker dig med stort teknikintresse och goda grundläggande IT-kunskaper. Vi ser gärna att du gått IT-programmet på gymnasiet och tidigare arbetat med exempelvis kundtjänst. För att axla rollen krävs även att du har god pedagogisk förmåga. Du är mycket kommunikativ och har lätt för att bemöta kunder på ett lättförståeligt och tillmötesgående vis. Du är inte heller rädd att ta initiativ och drivs av problemlösning och vara behjälplig i diverse olika ärenden.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-08-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPoolia Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "60640".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655),
http://www.poolia.se Arbetsplats Poolia Linköping AB
Jobbnummer 5897244
Observera att sista ansökningsdag har passerat.