IT-support 1st/2nd line till uppdrag i Vetlanda

Poolia Malmö AB / Supportteknikerjobb / Vetlanda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Vetlanda, Sävsjö, Eksjö, Ydre, Nässjö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Malmö AB i Vetlanda, Hylte, Växjö, Jönköping, Värnamo eller i hela Sverige

Presentation

Älskar du både IT och service? Har du erfarenhet som supporttekniker och letar uppdrag i Vetlanda-regionen? Då söker vi dig!

Publiceringsdatum
2016-05-06

Dina arbetsuppgifter
Som Service Desk-agent arbetar du med att ge support till användare via telefon och mail. Service desken utgörs av en kombinerad 1st och 2nd Line, där ambitionen är att kunna lösa ärenden redan vid första kontakt. För att kunna briljera i rollen som Service Desk-agent är det viktigt att du kan hålla ett högt tempo, utan att förlora kvalitén i ditt arbete. Administrativa uppgifter så som dokumentation är naturliga inslag i det dagliga arbetet.

Utbildning/erfarenhet

Vi söker dig som:

• Drivs av ett stort IT-intresse! Detta intresse går som en röd linje genom dina erfarenheter. Du inser att det alltid finns mer att lära, och denna möjlighet till utveckling gör dig ännu mer motiverad.
• Är lyhörd! Du har förmågan att lyssna och förstå kundens problematik. Du kan dessutom använda denna lyhördhet för att anpassa din hjälp efter den specifika kunden. Oavsett vilken nivå av IT-förståelse kunden har, är du flexibel och skräddarsyr samtalet efter den specifika kunden.
• Värdesätter god service! Kanske är du den som vänner och släkt vänder sig till när datorn eller mobilen strular, lika mycket på grund av din kompetens som ditt prestigelösa sätt. Du är tillmötesgående i ditt arbete, och ser ett värde i att vara hjälpsam.
• Är uthållig! Att arbeta i en Service Desk innebär ett högt tempo, där du måste klara av att ge varje enskild kund god service samtidigt som man som grupp arbetar för att hålla SLA-nivåer. Vi söker därför dig som kan arbeta med uthållighet och som genomsyras av ett professionellt lugn.
• Har erfarenhet av Service Desk! För detta uppdrag är det ett krav att du sedan tidigare har erfarenhet av IT-support i en Service Desk, samt trivs i en sådan roll.

Du har kunskaper i Ärendehantering, Felsökning, Citrix, Exchange samt Kommunikation/Nätverk TCP/IP, DNS, DHCP samt AD.

Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Sommarjobb

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-31
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 43229
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Disa Fanto Börjesson

Företag
Poolia Malmö AB

Adress
Poolia Malmö AB
Gustav Adolfs Torg 12
21139 Malmö

Kontorsadress
Gustav Adolfs Torg 12, Malmö

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2828252

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Malmö AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Malmö AB: