IT-strateg Service Desk och Telefoni

Stockholms stad; IT avdelningen / Datajobb / Stockholm
2013-04-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-strateg Service Desk och Telefoni" (publicerad 2013-09-09) ⬅️


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad; IT avdelningen i Stockholm

Stockholms Stad
Stadsledningskontoret
IT avdelningen

Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Stockholms stads it-verksamheter omsätter årligen drygt en miljard kronor. En stor del av it-budgeten hanteras decentraliserat inom stadens verksamheter. Vi har en mycket hög outsourcinggrad och över 80% av it-kostnaden består av ersättning till externa leverantörer.

Stadsledningskontoret är kommunstyrelsens förvaltning. It-avdelningen vid stadsledningskontoret leds av it-direktören och har 26 medarbetare fördelat över två enheter. Vårt ansvar är att svara för den strategiska ledningen och styrningen av stadens it-verksamhet. Vi ansvarar för strategidokument, riktlinjer och större avtal inom it-området, samt för förvaltning av central it-infrastruktur och vissa gemensamma verksamhetssystem. Vårt arbete är i hög grad beställarorienterat och det är av vikt för oss att uppfattas som tydliga beställare med ett professionellt agerande och med ett tydligt avstamp i stadens vision och verksamhetens behov. Vi strävar efter att ligga i framkant med en it-miljö i världsklass.

Vi erbjuder en arbetsplats där vi ställer höga krav på varandra och där vi strävar efter att nå de mål som satts. Du kommer få en nyckelroll i både vår organisation och i stadens verksamhetsutveckling. I din nya roll kommer du att bidra med att utveckla en av Sveriges viktigaste och största it-miljöer.
1 plats(er).Vi söker en strateg som kan fungera som huvudansvarig för koordinering av stadens olika Service Desks inom it-området, samt för stadens strategiska arbete inom telefoniområdet.

Som objektförvaltare Service Desk ansvarar du för att planera, ställa krav, följa upp och driva förändringar av stadens slutanvändarstöd och driftinformation inom it-området. Arbetet sker på en strategisk nivå, medan det operativa arbetet med slutanvändarsupport utförs av stadens leverantörer inom it-området. Du ansvarar också för dialogen med systemägare för stadens centrala verksamhetssystem inom 8-9 olika verksamhetsområden.

Som telefonistrateg ansvarar du för planering, utveckling och uppföljning av leveransen av stadens telefonilösningar. I dagsläget består detta i första hand av en större växellösning med cirak 20 000 anknytningar och ett stort antal fristående mobilabonnemang. Staden tar också just nu steg mot unified communications och dialog med verkamheter och förvaltare av övrig it-infrastruktur är en central del av dina uppgifter.

Du ingår i en enhet som arbetar med verksamhetsutveckling och leverantörsstyrning. Enheten leds av biträdande avdelningschef vid it-avdelningen.
Du har relevant akademisk examen. Det är mycket viktigt att du är en drivande person och att du har lätt för att fokusera på helhet och övergripande styrningsfrågor. Du tycker att det är roligt och intressant att lyssna till verksamhetens behov och kombinera olika intressen till en långsiktig plan som du sedan arbetar med att implementera. Du har god förmåga att uttrycka dig tydligt och korrekt i tal och skrift.
Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidare.
Krav på arbetslivserfarenhet: Vi ser gärna att du har erfarenhet av it-styrning i någon form från ditt tidgare arbete. Erfarenhet av ledning och verksamhetsutveckling inom Service Desk och/eller telefoni är särskilt meriterande. Staden använder sig i detta arbete av ITIL och PM3 och erfarenhet av någon av dessa eller liknande standarder är en fördel men inget krav. Du bör också ha ett intresse och en förståelse för offentlig sektors särskilda förutsättningar.
Varaktighet: Tillsvidare.
Arbetstid: Dagtid.
För denna tjänst samarbetar vi med Mercuri Urval. Mercuri kontaktar kandidater löpande och återkommer till dig med en återkoppling på din ansökan.

Stadens policy är att annonsering och kandidatsök/urval enbart görs baserat på befintliga ramavtal, i detta fall Mercuri Urval och ProMedia. Vi undanber oss erbjudanden om ytterligare rekryteringsstöd.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Rekryteringsansvarig Robin Karlestedt,08-506 450 13

Caroline Kock Vesterberg, Rekryteringsansvarig, 08-506 450 21

Tillträde: 2013-08-22.

Publiceringsdatum
2013-04-17

Arbetstider och omfattning
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-05-22
Ansökan skickas till:
IT avdelningen
Ange följande referens när du ansöker: 9/13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Stockholms stad; IT avdelningen

Adress
Stockholms stad; IT avdelningen
Stadsledningskontoret

Jobbnummer
1524912

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad; IT avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad; IT avdelningen: