IT-specialist med inriktning Klientteknik

Landstingsstyrelsens Förvaltning / Supportteknikerjobb / Stockholm
2012-01-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-specialist med inriktning Klientteknik" (publicerad 2012-10-10) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstingsstyrelsens Förvaltning i Stockholm, Huddinge, Haninge eller i hela Sverige

SLL IT

Stockholms läns landsting är en av de största ekonomiska aktörerna i Sverige med 44 000 egna anställda och tusentals fler hos olika leverantörer.
Den främsta uppgiften är att se till att länets invånare har tillgång till en bra och väl fungerande hälso- och sjukvård och kollektivtrafik. Landstinget ansvarar även för den regionala utvecklingen och bidrar till kulturen i länet.
I landstinget ingår drygt tjugo förvaltningar och bolag. Under 2011 beräknas landstinget omsätta drygt 70 miljarder kronor

Landstingsstyrelsens förvaltning (LSF) stödjer landstingsstyrelsen i uppgiften att leda, styra och samordna verksamheten i landstinget så att de mål fullmäktige beslutar om uppnås. I uppdraget ingår också att ta fram beslutsunderlag till den politiska organisationen samt ge service till den politiska ledningen. Vid landstingsstyrelsens förvaltning arbetar cirka 800 personer

SLL bildade 2009 en central IT-organisation, SLL IT, med uppdrag att leverera en säker och effektiv IT- försörjning för SLL. Vi är ca 360 medarbetare idag.

SLL IT genomför nu ett omfattande förändringsarbete som ska resultera i en tjänstefokuserad och kunddriven IT-leverans.

Du kommer att ingå i enheten "Klient" vars uppdrag är att erbjuda kompetens och tjänster, exempelvis "IT-specialist", till interna uppdrag och projekt såväl som SLL ITs kunder.

Som IT-specialist hos oss är du självständigt ansvarig för alla de tekniska plattformar som vi förvaltar och utvecklar.

• Ansvara för bevakning, uppdatering och underhåll av klientplattformen "Atlas" samt klientplattformen "BOTA" på SÖS och "XPlane" på Danderyd.
• I arbetsuppgifterna ingår också underhåll och hantering av de verktyg som behövs för att arbeta med klientplattformarna, exempelvis SCCM, Zervicepoint och AD.
• I samband med incident så bistår man med kompetens för att felsöka och återställa klientplattformarna.
• Man ansvarar också för att i samråd med tjänsteansvarig löpande dokumentera, förvalta och underhålla de verktyg och processer som ingår i klientplattformshanteringen.
• Delta och bidra till vidareutveckling av processer, metoder och tjänster inom tjänsteområdet

Microsoft OS, AD, Citrix och VMWare.
SCCM
MS Sharepoint.
Powershell.
Applikationspaketering (MSI,App-V)
Kunskaper i scriptning, virtualisering och molntjänster är meriterande.

Jobbar bra i team, visar interesse och förståelse för andra.
Lyssnar, rådfrågar andra och kommunicerar proaktivt.
Tillämpar specialiserad och detaljerad teknisk expertkunskap. Utvecklar denna kunskap genom kontinuerlig utveckling inom professionen.
Delar med sig av expertis och sakkunskap till andra.

Publiceringsdatum
2012-01-02

Arbetstider och omfattning
Heltid, tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-26
Ange följande referens när du ansöker: LSF-11-90126
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tjänsteansvarig Magnus Norén, 08-123 179 76
Enhetschef Jens Larsson, 08-123 178 35

Facklig kontakt
Vision Gunnar Sandell, 08 123 141 41
SACO Anders Holm, 08-1231 3114
Vårdförbundet Wesi Tomiczek, 08-1231 7905

Företag
Landstingsstyrelsens förvaltning

Adress
Landstingsstyrelsens förvaltning

Jobbnummer
1118260

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstingsstyrelsens Förvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstingsstyrelsens Förvaltning: