IT-Servicedeskmedarbetare till Polisen

Polismyndigheten / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholm, Solna, Södertälje, Sigtuna, Uppsala eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2021-07-01

Dina arbetsuppgifter
Är du som person bra på att kommunicera och tycker om att ge god service? Då är du varmt välkommen att söka en tjänst i Servicedesk, oavsett om du är i början av din karriär eller redan har arbetslivserfarenhet inom detta område.
Servicedesk är en central del av Polismyndighetens IT-kundservice som ger bästa möjliga service och support till alla polisens användare. Förutom IT-support arbetar gruppen med att hantera och informera om incidenter och andra ärenden som påverkar vår IT-miljö.
I din roll som medarbetare i Servicedesk är din huvudsakliga uppgift att ta emot inkommande supportsamtal från Polisens medarbetare. Våra system används i våra polisers vardag dygnet runt, året om. Vi på IT-supporten är därför tillgängliga precis på samma sätt då vissa medarbetare arbetar skift. Vill du vid sidan av arbetet i Servicedesken utvecklas och ta ansvar finns goda möjligheter i något av de projekt vi har för att hela tiden agilt förbättra våra arbetssätt och vår service.
Som anställd i vår Servicedesk får du chansen att vara delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag och har möjlighet att göra skillnad på riktigt.
Arbetsplatsbeskrivning
Polisen söker dig som har ett starkt intresse för IT och tycker om att ge service på telefon. Vi söker dig som vill jobba i en av Sveriges mest spännande Servicedeskar!
Polisens IT-avdelning utvecklar och supporterar allt stöd som poliser i fält använder i sitt arbete. Våra system används överallt i polisernas vardag, från säker gränsövervakning, ingripanden och utredningar till det dagliga administrativa arbetet. Polismyndighetens IT-avdelning har cirka 1000 anställda som tillsammans sköter drift och utveckling men även underhåll och support av IT-stödet till myndighetens olika verksamhetsområden. Servicedesk är en viktig funktion som säkerställer att alla polisens system fungerar, och vi hjälper Polismyndighetens nära 34 000 anställda med all form av IT-support.
Vi som ingår i Servicedesken har olika ålder och bakgrund men vi brinner alla för att ge bästa möjliga support till alla våra användare, oavsett verksamhetsområde.
Kvalifikationer (skallkrav):
gymnasieexamen
teknikintresse
kunskaper inom IT och datorer, Windows OS och MS Office-paketet
god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
erfarenhet av att arbeta med att ge service till kunder eller användare i mer än 6 månader
erfarenhet av att arbeta med att ge service på telefon

Meriterande
Det är meriterande om du har någon eller flera av följande erfarenheter:
IT/data-utbildning
arbete i IT-Servicedesk eller som IT-supporttekniker eller motsvarande
arbete med att hjälpa användare med IT-system och datorer
arbete inom support med ärendehanteringssystem eller liknande
delaktighet i att skapa och förbättra rutiner och arbetssätt inom kundservice
arbete med incidenthantering

Dina personliga egenskaper
För att trivas i denna roll behöver du vara en positiv och flexibel person med starkt samarbetsfokus. Du är nyfiken och vill lära dig mer inom IT. Du vill arbeta med att hjälpa användarna och ge mycket god service. Du tycker att problemlösning är roligt och tycker om att bidra till samarbete och utveckling med idéer och förslag. Du är lyhörd, tålmodig och har mycket god förmåga att kommunicera.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontakt
Anne Melander Gruppchef 073-093 96 47
Jenny Minnema Gruppchef 073-096 21 56
Tobias Schiöler Gruppchef 010-563 29 66
Helene Omberg Gruppchef 073-805 24 13
Facklig information lämnas av:
Fackförbund SACO, SEKO, ST och Polisförbundet
kontakta via polisens växel: 114 14
Övrig information
Vi arbetar på plats i våra lokaler i centrala Stockholm.
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Periodplanering. Skifttjänstgöring förekommer vilket inberäknar helg- samt nattjänstgöring. Vi är bemannade 24 timmar per dygn årets alla dagar.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 16 juli 2021. Glöm inte att inkludera all relevant erfarenhet i din ansökan. Ansökan inleds med några frågor du kommer besvara.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd bör du innan du ansöker kontakta ansvarig rekryterare Lilian Westin via 072-242 62 27.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.
Varmt välkommen med din ansökan!
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-07-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Polismyndigheten
Polhemsgatan 30
10226 Stockholm

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076), https://polisen.se/om-polisen/lediga-jobb/servicedeskmedarbetare-till-polisen/
Polhemsgatan 30 (visa karta)
102 26  STOCKHOLM

Jobbnummer
5840354

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: