IT-samordnare till Socialförvaltningen

Falu kommun / Datajobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun, Borlänge eller i hela Sverige

I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar "Balans i livet". Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena - hur människor mår, blir bemötta och kan växa - eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

Ett välfungerande IT-stöd är nödvändigt för att säkra uppföljning och understödja verksamhetsutveckling. En utökad digitalisering kan förenkla för medborgarna och gynna ett mer jämlikt samhälle. Säkra och pålitliga IT-system är också en arbetsmiljöfråga för medarbetarna i verksamheten.

Socialförvaltningen är organiserad i tre sektioner; Barn- och familj-, LSS-, och Vuxensektionen samt en administrativ enhet och en utvecklingsenhet på övergripande nivå. Inom förvaltningen arbetar ca 650 medarbetare.

Utvecklingsenheten, där IT-samordnarna ingår, har ett förvaltningsövergripande uppdrag som stödfunktion inom kvalitetsutvecklings- och IT-områdena. Grundvalen för verksamheten är att stödja, utveckla och vara delaktig i socialförvaltningens verksamhetsutveckling. Vi arbetar ständigt för att förbättra både verksamhet och arbetsmiljö.

Våra tjänster ska ytterst bidra till att kvalitetssäkra och uppnå de uppsatta målen för arbetet gentemot faluborna och de vi finns till för. Nu söker vi en IT-samordnare med stort driv och engagemang som kan vara med att bidra till den digitala utvecklingen av socialförvaltningen. Är det du?

Varmt välkommen med din ansökan.

Publiceringsdatum
2019-11-12

Dina arbetsuppgifter
I detta uppdrag förväntas du vara med i och samordna socialförvaltningens IT-frågor, medverka i utvecklingsarbeten samt ge stöd till verksamheten i att se digitaliseringens möjligheter. Tjänsten har en tydlig utvecklingsinriktning mot verksamhetens nuvarande och framtida behov, där digitalisering blir en allt mer omfattande del.

Du förväntas förvalta och utveckla våra verksamhetssystem tillsammans med den andra IT-samordnaren samt medverka i stödsupport och utbildningsinsatser till användarna. En stor del av ditt arbete kommer inledningsvis vara att implementera verksamhetssystemet Treserva.

I rollen krävs även att du samverkar med socialförvaltningens personal i IT-frågor, kommunens centrala IT-avdelning samt externa samverkanspartners/leverantörer.

Tillräckliga kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning med IT-inriktning på högskolenivå eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig

• Dokumenterad erfarenhet av systemförvaltning och/eller utveckling av IT-system

Dina personliga egenskaper
Vi ser att du är en stabil och förtroendeskapande person, med förmåga att kommunicera klart, tydligt och strukturerat. Du är självgående och kan agera på eget initiativ. Vi ser även att du tar ansvar för ditt arbete och har en förmåga att arbeta med målfokus. Vidare är du en analytisk person som trivs bland komplexa frågor och du har en förmåga att komma med spännande lösningar och idéer till dessa frågor. Du är nytänkande och trivs i förändring.

Meriterande kvalifikationer

• Erfarenhet av arbete i kommunal verksamhet

• Erfarenhet av digitaliseringsprojekt

Socialförvaltningens värdegrund

"Ibland regnar det och då behöver vi skydd av ett paraply. Men så kommer solen fram igen och då klarar vi oss utan paraply."

Så ska vi på socialförvaltningen arbeta - som ett paraply.

Vi finns här när faluborna behöver oss. Vi bemöter dem lika respektfullt som vi bemöter varandra. Vi utgår från människors lika värde och ett respektfullt bemötande. Vi inser vikten av allas delaktighet, vilket syns i vårt engagemang. Vi har alltid barnens bästa i fokus.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Ta med dig kopior på betyg och intyg till Falu kommun i samband med intervju.

Våra brukares och klienters säkerhet är viktig för oss. Det innebär att vi kommer efterfråga utdrag ur belastningsregistret för denna tjänst.

Upplysningar

Britt-Marie Bäckström, Utvecklings- och administrativ chef, 023 - 866 46

Fackliga företrädare

Vision, Christina Johansson, 023 - 821 10

Övrig information
Annonssäljare undanbedes vänligt men bestämt.

Arbetsplats
Stadshuset

79171 Falun

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Falu kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4149574401".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Falu kommun (org.nr 212000-2221), http://www.falun.se/

Jobbnummer
4951565

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falu kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falu kommun: