IT-samordnare/Objektspecialist till Läkemedelssupport, Halmstad/

Region Halland, IT Servicedesk / Datajobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Halland, IT Servicedesk i Halmstad, Varberg, Kungsbacka eller i hela Sverige

Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken - alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas "Vi KAN", där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande - ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

Regionservice levererar servicetjänster till Region Hallands kärnverksamheter. Medarbetarna utför tjänster inom serviceområdena teknik, fastigheter, kost, städ, vaktmästeri, logistik, administration, utbildningar & event, upphandling, intranät, kommunikation och it/tele. Regionservice målsättning är att utveckla en effektiv och rationell service med hög kvalitet.

Vi söker nya medarbetare, till Servicedesk IT och Telefoni, som är intresserade av att arbeta med användarstöd, analys och felsökning, inom området läkemedelshantering (läkemedelssupport).

Läkemedelssupport etableras under 2017 och vi söker dig som vill ge hälso- och sjukvården bästa möjliga service inom läkemedelshantering. Supporten kommer främst ske via direktkontakt med kund över telefon eller via ärendehanteringssystemet.

Du kommer att ingå i en avdelning där arbetsglädje, kunskap och ett gott bemötande står i centrum. Eftersom avdelningen har två utbudspunkter, Halmstad och Varberg, kan du välja mellan dessa orter som huvudsaklig tjänstgöringsort. Detta beslutas i samband med anställning.

Utannonserade tjänster gäller totalt 200 %. Emellertid är vi flexibla när det gäller sysselsättningsgrad och tjänsterna kan anpassas utifrån din situation, beroende på om du vill arbeta heltid eller deltid.


Publiceringsdatum
2017-03-16

Arbetsuppgifter
Din primära uppgift kommer att vara att bemanna Region Hallands läkemedelssupport, och arbetsuppgifterna består av:
• Telefonsupport - registrera och lösa ärenden och beställningar i direkt kontakt med kund över telefon.
• Websupport - granska, komplettera ärenden. Kommunicera skriftligt med kunder.
• Lösningsgrupp - vår Servicedesk utmanas ständigt med ärenden/incidenter som kräver analys och djupare felsökning.
• Behörighetshantering.

Sekundära uppgifter:
• Användarstöd i form av guider, manualer och filmer.
• Anpassning i IT stöden.
• Utbildning.
• Delta i utvecklingsprojekt.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har yrkeserfarenhet från Hälso- och sjukvården, apotek eller läkemedelsindustri.

Stor vikt läggs vid om du har erfarenhet av de vårdsystem som används i Region Halland vid läkemedelshantering: NCS Läkemedelsmodul, Pascal, Auricula, Läkemedelsautomat, Pillan, m.m. Även erfarenhet av digital läkemedelshantering inom annan hälso- och sjukvård, apoteksbranschen och/eller läkemedelsindustrin är meriterande, liksom dator- och teknikintresse.

Som person är du engagerad och hjälpsam, både i mötet med hälso- och sjukvårdens medarbetare samt i samarbete med dina kollegor. Du trivs med att arbeta självständigt och tar gärna egna initiativ. Du välkomnar utmaningar och förändringar, och ser fram emot möjligheten att arbeta med etableringen och utvecklingen av läkemedelssupporten.

Du kan uttrycka dig väl i svenska i såväl tal som skrift. Intresse och erfarenhet av Microsoft Office och operativsystem Windows ses som en fördel. B-körkort erfordras för tjänsten.

ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan!

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Telefoni har öppet mellan 7-17 och arbetstiderna kan variera under veckan. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-11
Ange följande referens när du ansöker: RGS 24/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Bojana Radovanovic Simeon 035-13 65 58
För frågor angående området läkemedelshantering 0725-30 16 10

Företag
Region Halland, IT Servicedesk

Adress
Region Halland, IT Servicedesk
Box 517
30180 HALMSTAD

Kontorsadress
30185 Halmstad

Jobbnummer
3379053

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Halland, IT Servicedesk

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Halland, IT Servicedesk: