It-samordnare med placering i Malmö
Polismyndigheten / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Malmö,
Lund,
Svedala,
Helsingborg,
Kristianstad eller i
hela Sverige Polisens it-avdelning har över 900 anställda och ansvarar för all it som används av polisens cirka 32 000 medarbetare. Som anställd på it-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt!
Vi söker nu it-samordnare med några års erfarenhet, som i sitt dagliga jobb vill bidra till ett tryggare och säkrare Sverige!
Du kommer att vara placerad i Malmö.
Publiceringsdatum2020-05-02Dina arbetsuppgifter Vi inom Leverans och Support har ett helhetsansvar för införande, leverans och service av ny teknik, inklusive koordinering och samordning av större leveranser.
I rollen som it-samordnare kommer du ha en viktig roll vid ny- och ombyggnationer, där du ska kravställa för infrastrukturen såsom nätverk, kabeldragningar, lås, larm och inpassering.
Du kommer också ansvara för planering och samordning av våra leveranser. Det innebär att du är navet i vår verksamhet mot våra kontaktpunkter dvs, övriga it-avdelningen, verksamheten samt gentemot externa leverantörer. Du ser till att förutsättningar finns för våra tekniker att kunna genomföra leveranserna till verksamheten. För att lyckats med detta kommer du behöva arbeta tillsammans med våra gruppchefer och tekniker.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
relevant eftergymnasial utbildning inom IT, alternativt att du har motsvarande förvärvad erfarenhet som Polismyndigheten bedömer som likvärdig
tidigare erfarenhet av att arbeta i IT-relaterade projekt
erfarenhet av liknande arbete som innefattat uppdrag av samordnande/planerande karaktär, inom någon form av IT-teknik
övergripande kunskap om IT-teknisk infrastruktur, såsom servrar, kommunikationsutrustning, backup/lagringslösningar, UPS:er
erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten
B-körkort och erfarenhet av att köra bil
Du måste behärska svenska väl, både i tal och skrift
Meriterande
Det är meriterande om du har:
vana vid att arbeta med ärendehanteringssystem, Remedy ARS eller motsvarande system
kunskap om telefoni/mobiltelefoni
kunskaper om kommunikationsradiosystem, Rakel, samt kringutrustning för kommunikationsradio
kunskaper om lås, larm, inpassering och kameror
Personliga egenskaper
Vi söker dig med personlig drivkraft, och som är van att på egen hand ta dig an komplexa arbetsuppgifter där förutsättningarna inte alltid är helt klarlagda. Du bör även vara nyfiken på att lära dig mer inom ditt kompetensområde och kunna göra det på egen hand och ibland via utbildningar.
Vi tror vidare att du:
har förmåga att vara noggrann och ha detaljkoll
har en mycket god samarbetsförmåga och är en god lagspelare
har en positiv inställning till människor och arbete
är engagerad och pålitlig
har ordningssinne, samt ett strukturerat och effektivt arbetssätt
har en pedagogisk förmåga och är bekväm med att informera i större sammanhang
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Kontaktpersoner
Vill du veta mer?
Välkommen att kontakta sektionschef Marie Frödell, tfn 010-565 69 13
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Elin Melkersson, 072-221 92 71 /
Elin.Melkersson@polisen.se Facklig företrädare
Facklig information lämnas av:
Fredrik Bergh, SACO tfn 010-563 91 37
Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10
Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92
Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27
Övrig information
Placeringsort: Malmö
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid, flextid tillämpas
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningen kräver svenskt medborgarskap
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under
https://polisen.se/krigsplacering och
https://polisen.se/sakerhetsprovningVälkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till
jobb.na@polisen.se senast den 8/5 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. är A213.194/2020 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med ref.nr är A213.194/2020 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på
www.polisen.se/personuppgifter/rekryteringDin ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-05-08
FöretagPolismyndigheten
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A213.194/2020".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
205 90 MALMÖ
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Ansökan E-post:
jobb.na@polisen.se Arbetsplats Polismyndigheten
Jobbnummer 5210965
Observera att sista ansökningsdag har passerat.