It-samordnare, Falun

Polismyndigheten - Falun - Kristineg / Datajobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten - Falun - Kristineg i Falun

Arbetsplatsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Till vårt team söker vi nu en it-samordnare med en personlig drivkraft som är van att på egen hand ta dig an komplexa arbetsuppgifter, där förutsättningarna inte alltid är helt klarlagda. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Enheten Leverans och support ska ha lokal närvaro i varje region. Lokala servicekontor återfinns på 29 orter i våra tre sektioner Nord/Mitt, Stockholm/Bergslagen och Syd/Öst/Väst. Servicekontoren sköter införande, leverans och service av ny teknik, inklusive koordinering och samordning av större leveranser. Vi hanterar all användarutrustning såsom pc, radio, skrivare, kringutrustning, kommunikation, telefoni, mobiltelefon och audio/videokonferens.
Vi söker nu it-samordnare till sektionen Leveranssamordning med hela region Bergslagen som ansvarsområde och där placeringen är i Falun
Oavsett var man är stationerad inom polisen är arbetsmiljön viktig. Utöver vårt friskvårdsbidrag arbetar Polismyndigheten aktivt med att skapa goda förutsättningar för att utöva friskvård, där du får fri tillgång till utrymmen för träning och återhämtning. Varje vecka har du även möjlighet att träna en timme under arbetstid.
Andra förmåner finner du här: : https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/det-har-erbjuder-vi/

Publiceringsdatum
2022-09-16

Dina arbetsuppgifter
I rollen som it-samordnare kommer du att ansvara för planering och samordning av våra leveranser. Det innebär att du är navet i vår verksamhet mot våra kontaktpunkter det vill säga, övriga it-avdelningen, verksamheten samt gentemot externa leverantörer. Du ser till att förutsättningar finns för våra tekniker att kunna genomföra leveranserna till verksamheten. För att lyckats med detta kommer du behöva arbeta tillsammans med våra gruppchefer och tekniker.
För denna roll är det viktigt att vara:
• Agil
• Lösningsfokuserad
• Leveransfokuserad

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
• relevant eftergymnasial utbildning inom IT, alternativt att du har motsvarande förvärvad erfarenhet som Polismyndigheten bedömer som likvärdig
• tidigare erfarenhet av att arbeta i IT-relaterade projekt
• erfarenhet av liknande arbete som innefattat uppdrag av samordnande/planerande karaktär, gärna inom någon form av It-teknik
• övergripande kunskap om IT-teknisk infrastruktur, såsom servrar, kommunikationsutrustning, backup/lagringslösningar, UPS:er
• erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten
• B-körkort och har vana att köra bil

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Det är meriterande om du även har kunskaper om:
• planering och driftsättning av larminstallationer
• programmering och uppsättning av switchar
• erfarenhet av att ta fram dokumentation och manualer för larminstallationer
• vana vid att arbeta med ärendehanteringssystem, Remedy ARS eller motsvarande system
• teletekniska lösningar
• Polismyndighetens organisation
Personliga egenskaper
Du bör vara nyfiken på att lära dig mer inom ditt kompetensområde och kunna göra det på egen hand och via utbildningar. Vi tror vidare att du:

har förmåga att vara noggrann och ha detaljkoll

• har en mycket god samarbetsförmåga och är en god lagspelare
• har en positiv inställning till människor och arbete
• är engagerad och pålitlig
• har ordningssinne, samt ett strukturerat och effektivt arbetssätt

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontakt
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Simon Lagergren, Enhetschef, tfn 010-5673315 /simon.lagergren@polisen.se
Fackliga företrädare
Andreas Johansson, SACO, tfn 073-084 13 01
Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10;
Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92
Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27
Övrig information
I denna rekrytering görs löpande urval.

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.
Arbetsort: Falun
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överrenskommelse
Funktion: It-samordnare
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. . De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 7 oktober 2022. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A511.709/2022 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer A511.709/2022 via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-07

Adress
Polismyndigheten - Falun - Kristineg
Kristinegatan 26
79160 Falun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A511.709/2022".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Kristinegatan 26 (visa karta)
791 60  FALUN

Ansökan
E-post: jobb.na@polisen.se

Arbetsplats
Polismyndigheten - Falun - Kristineg

Jobbnummer
6985008

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten - Falun - Kristineg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten - Falun - Kristineg: