IT-samordnare - för rekrytering
Peak-It AB / Supportteknikerjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Borlänge,
Falun,
Gagnef,
Säter,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Peak-It AB i Borlänge,
Gävle,
Västerås,
Arboga,
Nacka eller i
hela Sverige Vectura är marknadsledande teknikkonsulter inom transportinfrastruktur. De löser komplexa transportutmaningar och står för ett unikt kunnande i samspelet mellan transportslagen. Tillsammans med Vecturas kunder utvecklar de hållbara transportsystem och erbjuder tjänster inom utredning och analys, projektering, bygg- och projektledning samt drift och underhåll. Vectura är 1200 konsulter och finns på ett 40-tal orter i Sverige, Norge och Danmark.
Tjänsten innebär att ansvara för att samordna IT-frågor och ge stöd till uppdragen med nära kontakt till både helpdesk och 3rd line samt superusers. Man ska även fungera som en teknisk rådgivare till kontorsansvariga på regionerna samt att vara informationskällan och det naturliga stödet för medarbetarna när det gäller större förändringar i IT-miljön.
Publiceringsdatum2012-02-20Dina arbetsuppgifter• Sköta gemensam kringutrustning (scanner, plotter, projektorer, videokonferens, lånedatorer etc.)
• Ha ett nära samarbete med Kontorsansvariga och agera tekniska rådgivare.
• Ansvara för sin region men hjälper till över hela landet.
• Vara kontaktperson mot leverantörer på kontorsutrustning.
• Hantera beställningar av datorer och kringutrustning.
• Åka runt regelbundet mellan kontoren i regionen.
• Hantera beställningar av konton och behörigheter via behörighetshanteringssystem.
• Vara inblandad i ombyggnads- och flyttprojekt.
• Underhålla register över inventarier i regionen och göra en utbytesplan tillsammans med både gruppchefer och verksamhetsutveckling.
• Ha nära kontakt med användare och sätter sig in i deras behov och önskemål.
• Hålla utbildningar för anställda
• Skapa workaround på återkommande problem och rapporterar dem till 3rd line.
• Hantera ärenden som kommer via 1st line och inte hanteras av vår IT-leverantör
• Djupare felsökning av problem i både applikationer och hårdvara.
• Vara väl insatt i flertalet applikationer inom verksamheten.
• Djupare felsökning av problem i både applikationer och hårdvara.
• Hantera applikationer som kräver handpåläggning på plats eller via fjärrhjälpsverktyg.
• Vara med i Operativa forum med leverantörens servicedesk.
• Ingå i diverse test- och pilot grupper för att vara väl insatt vid införande av förändringar i IT-miljön.
• Skapa en kunskapsbank som ligger till grund för att 1st line ska nå upp till uppsatta mål.
• Ha ett nära samarbete med 3rd line, med behov och önskemål från olika delar av verksamheten men också för att vara väl informerad om saker som är på gång.
Egenskaper och krav
Du ska trivas med att hålla en hög servicenivå. Det dagliga arbetet är mycket självständigt med varierande uppgifter. Att vara tydlig i tal och skrift är en viktig egenskap, samt att kunna lyssna in medarbetarnas behov.
Du bör ha arbetat med liknade uppgifter innan och trivas med att ha en hög arbetsbelastning.
Du bör ha kunskap om:
• Microsoft Windows 7
• Microsoft Office 2010
• Skrivare
Det är en fördel om du har kunskap om:
• Autodesk Autocad Civil 3D
• Bentley Microstation V8i
• Plotter
• Djupare kunskap om dokumenthanteringssystem
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Hanna Malmenbratt på tfn: 0734-159354.
För att söka tjänsten, gå in på
http://intern.peak-it.se/hjem/Sokjobb/JobDetails/tabid/50/language/sv-SE/Defau lt.aspx?CommissionId=893&SkillId=0&LocationId=1
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktHanna Malmenbratt, Konsultchef, 0734-159354,
hanna.malmenbratt@peak-it.seFöretagPEAK-IT AB
AdressPEAK-IT AB
Parkvägen 2A
16935 SOLNA
KontorsadressParkvägen 2A
SOLNA
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-50122100
Jobbnummer 1163472
Observera att sista ansökningsdag har passerat.