IT-medarbetare till Spånga-Tensta stadsdelsförvaltning
Stockholms Stad, Spånga-Tensta SDF, Kansli och Kommunikation / Supportteknikerjobb / Stockholm
2018-11-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-medarbetare till Spånga-Tensta stadsdelsförvaltning" (publicerad 2019-02-06) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Spånga-Tensta SDF, Kansli och Kommunikation i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Spånga-Tensta stadsdelsområde är beläget i den nordvästra delen av Stockholm. Inom området finns Järvafältet, ett grönområde med unika kultur- och naturvärden. Vår vision är att göra skillnad för människan i vardagen.
Arbetsplatsbeskrivning
Stadsdelen Spånga-Tensta är en del av Stockholms stad och innefattar områdena Bromsten och Solhem, Sundby, Flysta i gamla Spånga samt Tensta och Hjulsta i en nyare del av stadsdelen.
Sammanlagt bor ca 38.000 personer i stadsdelsområdet och antalet anställda i stadsdelsförvaltningen är ca 900 personer. Stadsdelsförvaltningens omslutning är närmare 1 miljard och innehåller verksamheter som t ex förskola, öppen fritidsverksamhet, äldreomsorg, omsorg om funktionsnedsatta, socialtjänst samt stadsmiljöfrågor. Spånga-Tensta är en dynamisk stadsdel i en intressant utvecklingsfas. Spånga-Tensta är en av 14 stadsdelsområden i Stockholms stad.
Stadsdelsförvaltningarna ansvarar för en viss del av den kommunala servicen till dem som bor i stadsdelen, såsom kommunal förskola, äldreomsorg, stöd och service till personer med funktionsnedsättning, stadsmiljöarbete, socialpsykiatri, individ- och familjeomsorg, konsumentvägledning och fritids- och kulturverksamhet. Stadsdelen styrs av en politisk nämnd som bestämmer hur pengar ska fördelas för att tillgodose lokala behov.
Spånga-Tensta stadsdelsförvaltning består av åtta avdelningar varav kansli och kommunikation är en. Avdelningen arbetar med nämndadministration, kommunikation, IT, förvaltningens lokalfrågor samt stadsmiljö. Nu söker vi en servicefokuserad It-tekniker som i första hand ska stötta förvaltningens verksamheter vid införandet av en ny stadsövergripande gemensam IT-service. Vi tillämpar provanställning i de fall vi bedömer det lämpligt.
Publiceringsdatum2018-11-16Dina arbetsuppgifterDu kommer primärt att jobba tillsammans med erfarna två kollegor som också är specifikt dedikerade att supportera förvaltningen och dess chefer. Din roll är en servicefunktion där dina kommunikativa egenskaper värderas högt då du har många kontakter med förvaltningens verksamheters chefer och personal. VI bedömer det som viktigt att du har ett säkerhetstänk och är mån om kvalitet i det du gör.
Du får ett viktigt uppdrag att förvaltningens verksamheter och ge dem tekniska förutsättningar som behövs i deras vardag. Du kommer bland annat:
• Säkerställa att presentationsutrustning fungerar inför konferenser, event och viktiga möten
• Hålla verksamheterna uppdaterade vid eventuella störningar eller problem
• Eskalera problem vidare till kollegor inom IT, men fortsatt ansvara för dialogen mot användarna
• Ha kontakt med leverantörer samt planera och ta emot IT-leverenser
I mån av tid kommer du även att bistå förvaltningens vaktmästeriet med sedvanligt vaktmästeriarbete. I arbetet förekommer det dagligen lyft, ibland tunga.
KvalifikationerVi söker dig som minst har en gymnasieutbildning, gärna med teknisk vidareutbildning. Du bör även vara händig och trivas med sådana arbetsuppgifter. Du behöver inte ha lång arbetslivserfarenhet men du ska en mogen inställning till service och självständigt kunna prioritera din arbetsinsats - även under hög belastning. Du ska ha ett stort teknikintresse med goda kunskaper i Windows7, Windows10 och MS Office samt teknisk kunskap om Ipad och Iphone.. Den grupp du supporterar har höga förväntningar på tillgänglighet, service och kommunikation, därför är det viktigt att du är lyhörd och kommunikativ och har ett lugnt och professionellt bemötande och ett tillmötesgående sätt. Du förväntas inte kunna lösa allt, i de tillfällen när djupare teknisk felsökning krävs vänder du dig till dina kollegor eller stadens experter
Om du gillar att jobba med service och kvalitativ support kommer du trivas i den här rollen. Här kommer ditt jobb synas och göra en stor skillnad! Körkort är ett krav då vi har verksamheter på flera olika adresser.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-26
Ange följande referens när du ansöker: 2018/7221
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJonas Eliasson, Avdeliningschef 08-50803378
FöretagStockholms Stad, Spånga-Tensta SDF, Kansli och Kommunikation
AdressStockholms Stad, Spånga-Tensta SDF, Kansli och Kommunikation
Fagerstagatan 15, Lunda
16304 Spånga
KontorsadressFagerstagatan 15, Lunda
Jobbnummer 4463223
Observera att sista ansökningsdag har passerat.