IT-Mässan:Supporttekniker!

Peak IT AB / Supportteknikerjobb / Norrtälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Norrtälje, Vallentuna, Vaxholm, Täby, Värmdö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Peak IT AB i Norrtälje, Solna, Stockholm, Sundbyberg, Nacka eller i hela Sverige

Välkommen att söka tjänsterna vid vår IT- Rekryteringsmässa!

Tid: Onsdagen den 5 sep kl 13.30-14.30 (drop-in).

VAR: Kista Science Tower, Färögatan 33 (T-bana: Kista).

Ta med dig flera kopior på dina ansökningshandlingar och förbered dig på en kortare intervju.

Publiceringsdatum
2012-08-22

Beskrivning av verksamheten
PEAK-IT är ett IT-bemanningsföretag med över 200 anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår personal specialiserar sig på drift och support av IT-infrastruktur, mjukvaruutveckling, konsulting och projektledning.

På PEAK-IT får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna.

Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Dina arbetsuppgifter
Vår expansion fortsätter och vi söker just nu efter dig som är 1:st och/eller 2:nd line Supporttekniker!

Som supporttekniker är du verksamhetens första IT-kontakt för de anställda inom koncernen, för externa samarbetspartners och i vissa fall även för företagets e-handelskunder. Ditt primära mål är att ge en hög och kvalitativ IT-support i syfte att leverera hög tillgänglighet i företagets olika system samt att lösa kundens/de anställdas problem inom överenskommen tid.

Exempel på arbetsuppgifter
• Via telefon och e-post ta emot, registrera och hantera incidenter samt inkomna beställningar och ärenden i ärendehanteringssystemet. Samt att, vid behov skicka dessa ärenden till rätt kompetens inom företaget.
• Informera Incidentsamordnaren vid systemstörningar.
• Hantera automatgenererade rapporter från interna och externa IT-system.
• Utbilda användare vid behov.
• Tillsammans med Incidentsamordnaren ansvara för uppföljning av ofta återkommande ärenden i syfte att proaktivt avhjälpa dessa.
• Dokumentera inom ramen för eget ansvar.
• Säkerställa att att skrivare finns. Det vill säga klientinstallation, support och åtgärd av mekaniska fel.
• Se till att användare har fungerande telefoni. Det vill säga uppsättning av fasta telefoner, samt konfiguration av mobiler och smart phones.

Utbildning och erfarenhet
Vi lägger stor vikt vid dig som person och ser gärna att du är social, serviceminded och har ett stort driv! Du tycker om problemlösning och därigenom att hjälpa kunder och medarbetare på ett pedagogiskt sätt. Vidare är du självgående, stresstålig och strukturerad.

Mycket meriterande men inget krav är:
• Erfarenhet av arbete med teknisk support samt av att lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop eller på plats
• Erfarenhet från butiksarbete; arbetssätt, kassa- och backofficesystem
• Erfarenhet och utbildning inom IT-branschen
• Goda kunskaper i Microsoft SQL Server
• Erfarenhet av ITIL

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Tillträde
Omgående!

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-05
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Peak IT AB

Adress
Peak IT AB
Parkvägen 2 A
16935 SOLNA

Kontorsadress
Parkvägen 2 A

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08

Jobbnummer
1320906

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Peak IT AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Peak IT AB: