IT-koordinatorer
Sandvik IT Services / Datajobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvik IT Services i Sandviken,
Stockholm eller i
hela Sverige Sandvik IT Services är Sandvik-koncernens interna bolag med ansvar för infrastruktur, applikationsutveckling och systemförvaltning inom IT-området.
Då två av våra IT-koordinatorer på Transition Services går vidare till andra tjänster inom företaget söker vi nu deras ersättare. Transition Services är inblandande vid framtagandet av IT-lösningar till kunder och agerar som koordinatörer för infrastrukturen. Vi driver införandet tillsammans med all den kompetens som övriga organisationen besitter. Vi vill sätta kunden i fokus och vara skickliga på att ta fram lösningar som stödjer kundens behov. Detta gör att vi har påbörjat en förbättringsresa som kommer att innebära utvecklingsmöjligheter både för oss som grupp och för dig som individ.
Publiceringsdatum2010-09-02Dina arbetsuppgifterDå vi på Transition Services strävar efter att bli en lösningsintegratör mot våra kunder, ökar behovet av personer med kunskap om vad vi som organisation kan erbjuda samt vad som kan behöva kompletteras. Som IT-koordinator kommer du att koordinera arbetet vid införande av nya lösningar samt vid komplettering av redan befintliga. Du kommer även att ta fram nya möjligheter för att uppfylla kundernas egentliga behov. Din huvudsakliga arbetsuppgift innefattar att koordinera olika interna och externa uppdrag och se till att vi lyckas i vår leverans som sträcker sig mellan flera olika team och funktioner. Ofta drivs dessa arbeten direkt i linjen, men ibland kräver omfattningen på arbetet att projekt startas och drivs enligt vår projektmodell. Du kommer vidare att arbeta aktivt med att driva ärenden framåt samt verka för att samarbeten uppstår och utvecklas. Därför ser vi gärna att du är intresserad av att bredda din kompetens, arbeta mer med övergripande frågor och att utveckla ditt personliga ledarskap.
ProfilVi söker dig som har en IT-relaterad utbildning, alternativt har du motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Arbetslivserfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter är meriterande likasom erfarenhet av kundarbete och kravfångst. Vidare är du intresserad av att koordinera och driva olika uppdrag tillsammans med all den kompetens som organisationens medarbetare innehar.
Som person är du utåtriktad och social med en förmåga att se saker i sin helhet istället för i detaljer och du trivs i en miljö som ständigt förändras. Du kan arbeta självständigt likaväl som du kan samarbeta med andra för att uppnå bästa möjliga resultat. Eftersom arbetet som IT-koordinator innebär många kontakter inom och utom företaget, fäster vi stor vikt vid din förmåga att knyta och utveckla kontakter. Du är även kommunikativ och känner dig bekväm med att hålla presentationer inför olika grupper. Arbetet i en global organisation ställer krav på att du uttrycker dig väl på engelska, i både tal och skrift.
Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Thomas Hedlund, Manager, 026-26 18 08
Helene Marsi, Team Manager, 026-26 24 04
Lars Larsson, HR Advisor, 026-26 29 08
Facklig kontaktRoland Forsberg, Unionen, 026-26 18 59
Thomas Eiderman, Akademikerföreningen, 026-26 18 48
Anders Wester, Ledarna, 026-26 18 63
Tidsplan för denna rekrytering:
Ansökningstid t.o.m. 2010-09-16
Anställningsintervjuer under v. 39
Välkommen med din ansökan senast 2010-09-16
Läs mer om Sandvik och ansök via
www.sandvik.se/jobb, jobb-id: 302983
För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HRdirect, 026-26 14 44
Ansvarig rekryterare
Irene Sveen
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-09-16
Ange följande referens när du ansöker: 302983
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagSandvik IT Services
AdressSandvik IT Services
35-LH, personalfunktionen
xxxxx SANDVIKEN
Jobbnummer 723414
Observera att sista ansökningsdag har passerat.