IT-konsult, Helpdesk

Landstinget Västmanland / Supportteknikerjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Västmanland i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Köping, Sala eller i hela Sverige

Vi ska bygga Sveriges bästa Helpdesk, vill du vara med och bidra?

Är du intresserad av att arbeta i en grupp med professionella medarbetare med stora möjligheter till personlig utveckling? Vill du få möjlighet att själv få vara med att påverka framtiden för ett högteknologiskt landsting, där strävan efter att alltid ligga i IT-teknologins framkant för att stödja våra medborgare har högsta fokus? För oss är svaret självklart och vi vill ha med dig på vår resa!

Landstinget Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 6.000 anställda. Vår uppgift är att bidra till goda livsbetingelser för länets invånare. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen, här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid.

Sedan årsskiftet 2010/2011 är Centrum för IT en av landstingets centrumbildningar för landstingsgemensamma funktioner. Centrum för IT har i uppdrag att leverera tjänster inom IT och förvalta vård- och verksamhetssystem för landstingets olika verksamheter. I uppdraget ingår även att leda, genomföra och förvalta centrala utvecklingsprojekt samt aktivt delta i det nationella IT - utvecklingsarbetet. IT-support är en av basenheterna inom Centrum för IT. Inom basenheten finns två resultatenheter: IT inköp & Arbetsplatssupport samt Helpdesk.

Publiceringsdatum
2012-11-29

Dina arbetsuppgifter
Till enheten Helpdesk söker vi nu två IT-konsulter med uppgift att ge IT-support till landstingets anställda i deras dagliga arbete. Rollen innebär att via telefon ta emot, registrera och lösa de frågor som användarna har. Tjänsten innebär till stor del kundkontakt, vilket ställer höga krav på din förmåga att ge god service. Arbetet innefattar också dokumentering och registrering av kundärenden, vilket ställer krav på struktur och noggrannhet. Antalet applikationer som supporteras utökas ständigt vilket ger möjligheter till att specialisera sig och delta i projekt. Arbetet är förlagt till roterande schema med varierande Frontoffice och Backoffice samt projekt och dokumentering.

Bemanningen i IT Support schemaläggs under öppettiderna 07:00 - 17:00 måndag till fredag, i dagsläget arbetar 13 st personer i IT Support och 180-250 inkommande ärenden per dag hanteras.

Kvalifikationer
Du har en eftergymnasial utbildning inom IT. Du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt kännedom om ITIL. Vi ser gärna att du har erfarenhet av dokumentation samt av arbete i olika ärendehanteringssystem. Vi söker dig som är van vid Windowsplattformen och har goda kunskaper i exempelvis AD, Notes, CA, Mobil-IT och Microsofts produkter i stort. Du ska ha erfarenhet av att arbeta direkt med människor, såväl med användare i 1st och 2nd line support, som med kollegor i rutinuppgifter och problemlösning. Vi söker dig som har en bred kompetens och som är van att ha en serviceinriktad roll. Då arbetet till stor del innebär kontakt med kunder ställer vi krav på mycket god muntlig som skriftlig kommunikation i främst svenska men också gärna engelska.

Vi söker dig med god analytisk- och problemlösande förmåga. Du kan analysera och bryta ner komplexa problem för att lösa kundens problemställning och du arbetar metodiskt och strukturerat för att ge den service som förväntas. Vi ser gärna att du är driven och engagerad inför uppsatta verksamhetsmål samt uppskattar ett visst tempo i ditt arbete. Du arbetar gärna i team och är pedagogisk och flexibel inför att samarbeta och hjälpas åt inom gruppen.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-12-16
Skicka inga betygshandlingar i din ansökan, insända handlingar återsänds ej. Löpande rekrytering.
Ange följande referens när du ansöker: HRLV120531
Ansökan kan skickas till e-postadress: hr@ltv.se

Kontakt
Daniel Skipper, Basenhetschef 021- 17 62 99 daniel.skipper@ltv.se

Facklig kontakt
Thomas Lund, VISION 021-17 61 79

Företag
Landstinget Västmanland

Adress
Landstinget Västmanland
72189 Västerås

Jobbnummer
1404624

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Västmanland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Västmanland: