IT-Helpdesk till vår interna IT-funktion

Teleopti / Supportteknikerjobb / Stockholm
2018-09-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-Helpdesk till vår interna IT-funktion" (publicerad 2018-09-24) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Teleopti i Stockholm, Strängnäs, Gävle, Jönköping eller i hela Sverige

Teleopti är ett internationellt svenskt företag och ett av de bästa i världen på det vi gör - vi erbjuder Workforce management software för en förbättrad kundservice. Förra året växte vi med över 50% på ordersidan och med 20% på teamet av Teleoptimister (det är vad vi kallar oss själva). Idag är vi över 200 kollegor, som representerar många olika kulturer, på våra 18 kontor världen över.

Vi söker nu ytterligare en stjärna för att förstärka vårt IT-team i Stockholm. Som vår nya IT Helpdesk kommer du, tillsammans med motsvarande roll i USA, att guida och hjälpa dina kollegor i deras dagliga användning av de system, verktyg och enheter som vi har att arbeta med. Du kommer att vara den naturliga kontaktpunkten för IT-relaterade frågor samt fungera som en länk mellan våra användare, kunder och leverantörer. Vi söker dig som är en tekniskt kunnig och intresserad person som trivs att arbeta med IT såväl som människor. Om rollenRollen innebär inte enbart att lösa den tekniska delen av ärendet utan också att guida och ibland utbilda användarna. Rollen ställer därför stora krav på att du är social och pedagogisk samt har förmåga att förmedla din IT-kunskap. Du kommer ha ansvar för:
• Att datorer, telefoner och annan teknik fungerar bra för våra kollegor
• Incident- och problemhantering för vår interna IT
• Ärendehantering; från felsökning till dess att ärendet är löst

Om dig

Du är service-minded, nyfiken och strukturerad. Du är bra på att kommunicera, gillar att ta eget ansvar och trivs med att jobba i team.

Du har:

• minst 1 års erfarenhet från att arbeta med support eller annan kundtjänstorienterad verksamhet
• erfarenhet av att arbeta med Active Directory, Windows 7/8/10, MS Office 2013/2016/365, Remote Desktop environment och mobila enheterHar du erfarenhet av VPN tunnlar är det en fördel. Du är gillar att leverera i tid och ditt arbete präglas av integritet och professionalism. Då arbetet utförs på engelska såväl som på svenska så är mycket goda kunskaper i bägge språken, muntligt såväl som skriftligt, ett krav.

Om ossPå Teleopti ser vi inga gränser när det kommer till mångfald på våra kontor. Mångfald berikar vår organisation och våra kundrelationer. Vi är väldigt stolta över att de som betyder mest för oss uppskattar vår närhet. Vi rankas årligen högt i Great Place to Works undersökningar, nio av tio kunder rekommenderar oss och vi har sedan starten 1992 vuxit organiskt och samtidigt gått med vinst. Vi bygger vår affär med hjälp av hjälpsamma och hängivna kollegor och chefer, med en arbetsplats där vi ser både varandra och våra kunder. Vi kallar detta Teleoptimism och det förkroppsligar också våra värdeord; Snabbhet, Professionalism, Engagemang och Närhet. Är du också någon som hellre säger ja än nej? Då är du kanske en Teleoptimist. Har du frågor om rollen, kontakta Jens Nilsson på jens.nilsson@teleopti.com
eller på 0709-218167.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2018-09-21

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Kjellberg marie.kjellberg@teleopti.com +46 722 228110

Företag
Teleopti

Adress
Teleopti
Linnégatan 87D
11523 Stockholm

Kontorsadress
Linnégatan 87D, Stockholm

Jobbnummer
4360831

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Teleopti

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Teleopti: