IT-helpdesk tekniker till vår kund i Gävle
Manpower AB / Supportteknikerjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Manpower AB i Gävle,
Sandviken,
Ockelbo,
Tierp,
Hofors eller i
hela Sverige Om Manpower
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.
Är möjligheten att utvecklas något som driver dig? Är du dessutom en självgående och ansvarsfull person med stort intresse för IT? Då finns chansen nu, för vår uppdragsgivare i Gävle söker nämligen en hjälpsam och seriös IT-helpdesk tekniker på heltid. Känns det som ett jobb för dig? Vi tillsätter tjänsten löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt!
Vad går jobbet ut på?
Det här är ett konsultuppdrag som till en början är på några månader men med goda chanser till anställning hos kund. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos vår uppdragsgivare.
Tjänsten är på heltid och du arbetar mellan klockan 7-16. Du kommer framför allt att sköta ärendehantering via mejl och telefon till så väl svenska som internationella partners och kunder inom främst Europa och Asien. I och med detta behärskar du engelska i såväl tal som skift utan svårigheter.
Du kommer bland annat att:
* Ta emot ärenden via telefon och mejl för svenska, nordiska, europeiska samt internationella kunder
* Hantera egna ärenden samt eskalera ärenden till andra kollegor.
* Vara kundens första kontakt inom IT-helpdesk.
Den vi söker
Vi söker dig som är hjälpsam, seriös och självgående. Du är en trevlig person som har ett intresse för ny teknik och IT. Vidare tror vi att du är ansvarsfull och lösningsorienterad i ditt arbetsätt och du motiveras av möjligheten att utvecklas. Du har erfarenhet av och intresse för IT-Helpdesk och Firstline-support.
Vi söker dig som uppfyller nedan eller delar av nedan krav:
* Goda IT kunskaper
* Problemlösning
* Social och tillmötesgående
* Erfarenhet av användarsupport, server och nätverk.
* Goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift.
* Microsoft plattformar
* Office 365
* Monitor
Vi ser det som meriterande med utbildning inom IT samt mycket meriterande om du hanterar ytterligare språk inom de asiatiska eller europeiska länderna utöver svenska och engelska.
Erbjudande
Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.
Sök tjänsten i dag!
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Caroline Schröder på
Caroline.schroder@manpower.seVi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary
Publiceringsdatum2019-01-21ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-18
Ange följande referens när du ansöker: 7e4ddbd1-974b-
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCaroline Schröder
Caroline.Schroder@manpower.seFöretagManpower AB
AdressManpower AB
80320
80320 2180
KontorsadressNorra Kungsgatan 3
Jobbnummer 4568073
Observera att sista ansökningsdag har passerat.