IT-handläggare

Polismyndigheten i Norrbottens län / Datajobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Norrbottens län i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Kiruna eller i hela Sverige

Polismyndigheten i Norrbotten har 650 medarbetare varav närmare 500 poliser fördelade på avdelningarna för Brottsförebyggande och Brottsutredande verksamhet, samt myndighetsgemensamma enheter för HR, Information, Ekonomi- och service, Utveckling- och planering, Kriminalunderrättelsetjänst samt en Rättsenhet.

Ekonomi- och serviceenheten är en av fyra verksamhetsstödjande enheter som arbetar över hela länet. Vid enheten arbetar idag 18 personer och de huvudsakliga arbetsområdena är inom ekonomi, inköp och upphandling, fastigheter samt intern service.

Polismyndigheten i Norrbotten är i sin verksamhet starkt beroende av IT-stöd varför IT-miljön består av en stor mängd utrustning inom data, tele och radio. I Polisens beställar- och leverantörsprocess är den lokala polismyndigheten beställare och Polisens Verksamhetsstöd (PVS) vid Rikspolisstyrelsen leverantör av IT-utrustning. PVS ansvarar även för drift och underhåll av IT-infrastruktur. För att möta verksamhetens behov av god IT-miljö söker vi nu en IT-handläggare till Ekonomi- och serviceenheten.

Publiceringsdatum
2012-10-24

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av samordning av myndighetens IT-struktur, samt att vara mottagare/kontaktperson mot PVS vid Rikspolisstyrelsen. Du kommer att upprätta tekniska beskrivningar i projekt, dvs ha rollen som kravställare, samt granska olika typer av el-datahandlingar som kan vara aktuella i projekt. Du kommer också att ingå i den grupp som arbetar med myndighetens passer- och övervakningssystem.

Bakgrund
Vi vill att du
• har studerat el/tele på lägst gymnasienivå
• har arbetat minst två år inom EL-projektering, eller har erfarenhet från konsult- eller entreprenadbranschen
• har bred IT-kompetens inom data, el, tele och säkerhet
• god datorvana och allmänna erfarenheter av IT-system
• uppskattar att arbeta i team, engagerat och affärsmässigt
• har körkort för personbil, B-körkort

Erfarenhet av projektledning är meriterande.

Ditt arbetssätt präglas av självständighet, helhetssyn och drivkraft, och då arbetet kräver att ha kontakter såväl utom som inom myndigheten värdesätter vi även din förmåga att samarbeta med andra. Du är strukturerad och driver ärenden till avslut. Du har en god skriftlig förmåga och kan kommunicera på ett tydligt sätt. Stor vikt kommer läggas vid din personliga lämplighet.

Vi erbjuder
Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Du får möjlighet att bidra till Polisens uppdrag ? att öka tryggheten och minska brottsligheten. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polisen arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas tillvara.

Övrig information
Tillsvidareanställning som handläggare i funktion som handläggare med provanställning om sex månader. Placeringsort Luleå. Arbetstiden är på heltid och förlagd till dagtid. Tillträde enligt överenskommelse.

För anställning inom Polisen ska du vara svensk medborgare. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning.

Välkommen med Din ansökan bestående av personligt brev och CV/meritförteckning där tidigare anställningar och utbildningsbakgrund framgår samt att du anger varför du vill arbeta som IT-handläggare vid polismyndigheten.

Läs mer på www.polisen.se/norrbotten

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Provanställning om sex månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-18
Myndigheten återsänder inga ansökningshandlingar, gallring sker efter två år.
Ange följande referens när du ansöker: AA 713-7498/12
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering.norrbotten@polisen.se

Kontakt
Mikael Isaksson, chef intern service, 010-56 83520
Charlotte Olofsson-Blomqvist, Fastighetshandläggare, 010-56 83543

Facklig kontakt
Ingegerd Nilsson-Ramm, SACO, 010-56 83517
Pär Renberg, ST, 073-810 90 18
Hans Grenemark, OFR/P, 010-56 83666

Företag
Polismyndigheten i Norrbottens län

Adress
Polismyndigheten i Norrbottens län
Box 50135
97324 LULEÅ

Kontorsadress
Skeppsbrogatan 37
Luleå

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 114 14
E-postadress: polismyndigheten.norrbotten@polisen.se

Jobbnummer
1374189

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Norrbottens län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Norrbottens län: