It-förvaltningsledare, it-avdelningen, TSG 2012-945
Transportstyrelsen / Datajobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Örebro,
Nora,
Askersund,
Västerås,
Norrköping eller i
hela Sverige It-avdelningen stöder samtliga avdelningar både strategiskt och operativt i it-frågor. Vi arbetar med arkitektur, systemutveckling, förvaltning och drift av it-system samt infrastruktur. Vi finns i Borlänge, Norrköping och Örebro och har 120 medarbetare.Vi söker en it-förvaltningsledare till kontors it på Transportstyrelsen
Vid årsskiftet bildades en ny it-avdelning med syfte att stödja hela Transportstyrelsen. Vill du vara delaktig i arbetet med att bygga upp denna nya avdelning? I så fall är du en av de personer vi söker!
Publiceringsdatum2012-10-24ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta som ledare med ett helhetsansvar inom området för kontors it på myndigheten. Du har ansvaret för leveranser och planering för året. I dina uppgifter ingår att
• svara för prioritering, planering, uppföljning, budget, resurshantering och leverans
• rapportera till styrgrupp och linjechef
• delta i förstudier, utredningar och analyser
• göra beställningar till externa leverantörer.
Du kommer att leda och koordinera arbetet i din arbetsgrupp och fördela arbetsuppgifterna. Du har även ansvar för interna och externa avtal inom området.
Förvaltningsområdet kontors it är nytt inom myndigheten och innehåller i nuläget arbetsplatstjänst (klientplattform, virtuella arbetsplatser, surfplattor, office, antivirus och säkerhet). Vidare ligger även utskriftstjänst (kontorsskrivare och faxar), unified communication (e-post, Lync, videokonferens), smartboards, projektorer inom detta område samt även kontorstelefoni för myndigheten.
Gruppen som du ska leda är en tydlig beställarorganisation och vi har kontakt med ett flertal leverantörer inom de olika områdena. Avtalshantering och upphandling är ett arbete som pågår med jämna mellanrum.
BakgrundDu har en civilingenjörsexamen om minst 120 poäng eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
Du har arbetat ett antal år som teknisk projektledare eller har motsvarande ledarerfarenhet.
Det är meriterande om du har
• chefserfarenhet
• erfarenhet av etablerade modeller såsom ITIL och PM3
• bred it-teknisk bakgrund
Du ska
• vara driftig, engagerad och öppen för nya idéer
• ha förmåga att se helheten, vara strukturerad och vara en god analytiker.
• ha viljan att leverera med hög kvalitet
• vara kommunikativ och ha ett pedagogiskt förhållningssätt, vara prestigelös och ha lätt för att samarbeta eftersom arbetet innebär många kontakter med andra inom och utanför organisationen.
Vi lägger stor vikt vid dessa personliga egenskaper.
Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Örebro. Vi tillämpar normalt provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Transportstyrelsen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.
Vill du veta mer?
Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Sari Fröjd Åström på 010- 495 61 93.
Fackliga frågor
SACO, Bo Törnqvist, telefon 010-49 56281 eller e-post:
bo.tornqvist@transportstyrelsen.se ST, Leena Sutela, telefon 010-49 56218 eller e-post:
leena.sutela@transportstyrelsen.se .
Din ansökan
Välkommen med din ansökan senast 18 november 2012 via vår webbplats. När du ansöker kan det ingå att besvara urvalsfrågor. Bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTransportstyrelsen
AdressTransportstyrelsen
60173 Norrköping
Jobbnummer 1373412
Observera att sista ansökningsdag har passerat.