IT-enheten söker ledare för Kundservice

Norrköpings kommun / Chefsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping, Söderköping, Linköping, Åtvidaberg, Motala eller i hela Sverige

IT-enhetens övergripande ansvar är att driva, utveckla och förvalta alla IT-system och applikationer som används inom Norrköpings kommun samt inom flera kommunala bolag till exempel Norrköping Vatten AB. En väl fungerande IT-miljö är avgörande för att kunna ge en högkvalitativ service till näringsliv och medborgare.
IT-enhetens verksamhet präglas av en stor variation mellan våra kunders verksamhet men också av det stora antalet användare, cirka 4000 pc inom 70 skolor samt cirka 4000 pc på 350 administrativa enheter ingår i IT-enhetens ansvar.
IT-enhetens Kundservice är Norrköpings kommuns främsta leverantör och kontaktyta avseende funktionsarbetsplatser till kommunens alla verksamheter.
Vi söker nu en engagerad ledare som ska ansvara för IT-enhetens Kundservice/Service Desk. Ansvaret omfattar kundservice, 2:a och 3:e linjens support samt leveransansvar på fältet genom närservicetekniker.
Du ska vara intresserad av att driva och utveckla Kundservice i syfte att ytterligare stärka servicen till våra kunder. Du kommer även att ansvara för kundserviceprocessen och skall ha ett uttalat kundfokus och se till kundens bästa. Som ansvarig för Kundservice leder du och utvecklar personalen i kund- och närservice, idag 13 personer.
Du är direkt underställd chefen för IT-enheten och ingår i enhetens ledningsgrupp.
Ditt ledarskap kännetecknas av att du
• kan företräda verksamheten och vara en förebild såväl internt som externt
• är en tydlig och synlig ledare med ett gott humör även om det blåser motvind
• är uppmärksam på och lyhörd inför organisationens krav på utveckling och förnyelse och har förmågan att stimulera och engagera dina medarbetare
• har god förmåga att kommunicera
• är resultatorienterad och kan fatta och verkställa beslut på ett tydligt sätt
• är social, prestigelös och trivs med mycket människor omkring dig
Vi söker dig som
• har mycket goda erfarenheter av logistik, service- och kundarbete
• har goda erfarenheter av arbete med/inom kundservice
• har goda erfarenheter av tidigare ledaruppdrag
• har goda IT-kunskaper, gärna kunskap om t.ex. ITIL
• har goda erfarenheter av säljarbete och tjänsteutveckling
• är väl förtrogen med att arbeta i och med projekt
• har en högskoleutbildning eller motsvarande

Publiceringsdatum
2008-04-08

Anställningstyp/arbetstider
Tills vidare
Heltid

Ersättning
Fast lön
Kommunen tillämpar fast individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-04-25
Ansökan kan skickas till e-postadress: it-enheten@norrkoping.se

Kontakt
Mikael Daremo, Chef IT-enheten, 0730-201020

Facklig kontakt
Björn Linqvister, SKTF, bjorn.lindqvister@norrkoping.se
Karin Hjelm, ACO, karin.hjelm@norrkoping.se

Företag
Norrköpings kommun

Adress
Norrköpings kommun
IT-enheten
60186 NORRKÖPING

Kontorsadress
S:t Persgatan 19
NORRKÖPING

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 011-150000

Jobbnummer
185971

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norrköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norrköpings kommun: