It-Chef Till Ocay

Experis IT Huvudkontor / Chefsjobb / Örnsköldsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Örnsköldsvik, Nordmaling, Kramfors, Bjurholm, Sollefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis IT Huvudkontor i Örnsköldsvik, Umeå, Sundsvall, Skellefteå, Östersund eller i hela Sverige

Sveriges ledande leverantör av produkter och tjänster för presterande arbetsplatser.

OCAY är ett positivt, nytänkande och innovativt företag. Med 37 butiker från Luleå i norr till Trelleborg i söder, kundsupport, e-handel och branschens största säljkår, försöker vi alltid erbjuda hållbara lösningar för såväl totalekonomi för ditt företag och arbetsplats, som miljö och långsiktiga affärsrelationer.

OCAY Sveriges ledande leverantör av ett sortiment med allt ifrån klassiska kontorsvaror till artiklar inom teknik, hygien & städ, fika & servering, emballage, yrkeskläder, dokument-hanteringslösningar samt present & profil. Produkter till företag som vill ha fungerande, trevliga - och därmed presterande arbetsplatser.

Publiceringsdatum
2016-04-28

Dina arbetsuppgifter
Som IT-chef hos Ocay ansvarar du för företagets IT-leverans, vilket innefattar såväl en stabil daglig drift som styrning, leverantörsstyrning, förvaltning och uppföljning. Du ansvarar för att styra och utveckla arbetsprocesser samt den egna IT-organisationen med fem medarbetare. I rollen som IT-chef agerar du brygga mellan verksamheten, IT-avdelningen och externa leverantörer. Du har resultat-, budget- och personalansvar, och rapporterar till CFO. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Örnsköldsvik. Resor förekommer inom Sverige.

Vem är du?
Vi söker dig med minst några års relevant erfarenhet från arbetsledande roll inom IT-relaterad verksamhet. Utöver bred kunskap om IT och systemfrågor, behöver du ha god verksamhetsförståelse kombinerat med erfarenhet av förvaltningsmodeller såsom PM3 och ITIL, samt processarbete. Du har erfarenhet av förbättrings- och effektiviseringsarbete, projektledning och är en van beställare och duktig förhandlare.

Eftersom du i rollen behöver kunna hantera såväl operativa som strategiska frågeställningar i verksamheten, tror vi att du har tidigare erfarenhet av att arbeta på såväl strategisk och taktisk nivå, som på operativ nivå.

Som person är du affärs- och lösningsorienterad och du tycker om att jobba med andra och premierar samarbete på alla nivåer i organisationen. Du har förmågan att kommunicera budskap och information på ett enkelt, tydligt och inspirerande sätt i såväl tal som skrift och du trivs i prestigelösa och krävande miljöer där fokus ligger på kärnverksamheten.

Vad kan vi erbjuda dig?
OCAY erbjuder dig en arbetsplats med glada, hjälpsamma och engagerade kollegor i en kultur som är framåtskridande och tillväxtinriktad. Du kommer att erbjudas många omväxlande, utvecklande, professionella och personliga utmaningar hos ett intressant bolag.

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar OCAY med Experis. Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Maria Håkansson, Experis, på 0660-59972. Sista ansökningsdag är 19 maj men skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt.

Välkommen att söka tjänsten!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Håkansson +46 (0)660-59972

Företag
Experis IT Huvudkontor

Adress
Experis IT Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2813085

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis IT Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis IT Huvudkontor: