IT-avdelningen i Luleå söker en supporttekniker (vikariat)
Tullverket / Supportteknikerjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tullverket i Luleå,
Piteå,
Haparanda,
Umeå,
Storuman eller i
hela Sverige Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor in och ut ur Sverige, bidrar till ett säkert samhälle och konkurrensneutral handel. Vi förenklar den legala handeln och förhindrar den illegala genom att erbjuda smidiga tullrutiner för utrikeshandeln, en enkel gränspassage för resande och ett effektivt gränsskydd. Vårt uppdrag kommer från Sveriges riksdag och regering. Tullverket grundades 1636 och har i dag cirka 2 200 anställda. Generaltulldirektör är Therese Mattsson.
Tullverkets IT-avdelning är lokaliserad i Luleå och består idag av ca 150 medarbetare. Avdelningen utgör ett stöd för hela Tullverket och levererar olika typer tjänster inom olika områden till Tullverkets kärnverksamhet och övriga avdelningar. IT-avdelningen ansvarar för Tullverkets IT-produktion och IT-utveckling samt för den kort- och långsiktiga planeringen av verksamheten ur ett IT-perspektiv.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som supporttekniker kommer du att ingå i Tullverkets IT-support som ansvarar för teknisk support till Tullverkets externa och interna användare via telefon, e-post och webb. IT-support är den centrala kontaktpunkten gällande frågor och felanmälan av Tullverkets applikationer och klienttjänster. IT-support ansvarar också för behörighetsadministration, driftövervakning av Tullverkets system och samordning av driftinformation till användare.
Vi söker dig som har:
• Utbildning inom IT eller motsvarande kompetens förvärvad genom praktisk erfarenhet
• Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
• Goda kunskaper om Windows XP och Microsoft Office 2003
• Erfarenhet av att ha arbetat med IT-relaterad IT-support
Meriterande om du har:
• Kännedom om EDI (Electronic Data Interchange)
• Kännedom om bärbara datorer, mobil telefoni och trådlösa nätverk
• Kännedom om Unix (Tru64, Linux, AIX)
• Kännedom om datakommunikation
• Kännedom om ärendehanteringssystem
• Kännedom om ITIL
• Kännedom om tullverksamhet
Publiceringsdatum2011-09-12Dina personliga egenskaperVi söker en medarbetare som är lojal och motiveras av att hjälpa våra användare med allt från de enklaste problemen till mer komplicerade sådana. Du är ansvarstagande med en hög servicekänsla och tycker det är intressant att arbeta med problemlösning. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp vilket kräver att du har lätt för att samarbeta.
Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet.
Övrig informationTullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald.
Tullverkets IT-support är bemannad dygnet runt och tjänsten innebär skiftgång.
Tjänsten avser ett vikariat med tillträde snarast dock längst till och med 2013-02-28
Ref nr: PER 2011-507
För mer information och ansökan
Upplysningar om tjänsten kan lämnas av sektionschef Peter Riekkola, 0920-25 97 71.
För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, 060-67 25 85.
Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Anders Nilsson tel. 0920-25 96 31 och för Saco-S Åsa Jordung Talludde tel. 0920-25 98 11.
Din ansökan ska ha inkommit till Tullverket senast den 2:a oktober 2011. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.
Arbetstider och omfattningSkift/Vikariat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-10-02
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktTullverket, +46 0771520520
FöretagTullverket
AdressTullverket
Jobbnummer 1026785
Observera att sista ansökningsdag har passerat.