It-arkitekt till ärendehantering och applikationsintegration

Transportstyrelsen / Datajobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Örebro, Nora, Askersund, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Destination it

Vi har 25 platser kvar.

Vi är på väg mot framtiden och behöver bli fler, eftersom vi utvecklar verksamheten.

Om du vill följa med får du ett spännande jobb och stora möjligheter att påverka det. Du ska känna att jobbet är intressant, roligt och lärorikt. Det finns alltid möjlighet att utvecklas och du är aldrig ensam, eftersom vi samarbetar för att ta tillvara vår samlade kunskap på bästa sätt. Du får arbeta med ny teknik och kommer att bidra med samhällsnytta för både företag och medborgare i hela Sverige. Vi vill ge dig en bra balans mellan jobb och fritid. 

Om jobbet som it-arkitekt för ärendehantering och applikationsintegration

Du ska

• driva och ansvara för Transportstyrelsens befintliga ärendehanteringssystem

• medverka vid införandet av ett nytt ärendehanteringssystem med automatiskt beslutsfattande

• delta i arbetet med att ta fram lösningsarkitektur för statistik och beslutsstödslösningar

• medverka vid utveckling av framtida integrationsstrategier, principer och referensarkitektur

• säkerställa att övergripande arkitekturprinciper, riktlinjer, standarder och krav följs och delta i arbetet med att utveckla tekniska lösningar

• agera som beställare mot externa parter och som leverantör mot interna parter

• medverka till att skapa ett effektivt team och arbetssätt.

Vad har du i packningen?

Om du ska trivas hos oss behöver du kunna lyfta blicken, se helheten och tänka långsiktigt. Du måste gilla ett öppet klimat, vara nyfiken och bra på att skriva, berätta och förklara för andra. Eftersom ingen dag är den andra lik, måste du gilla variation och ha det där lilla extra engagemanget som du kan plocka fram när det behövs. Vi vill att du tar ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för våra olikheter. Alla de här egenskaperna är viktiga när vi väljer nya medarbetare.

Du måste ha

• akademisk examen inom informatik eller ha motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt

• minst 1 års erfarenhet av att arbeta med PM3 som systemförvaltningsmodell

• minst 1 års erfarenhet av lösningsarkitektur och applikationsdesign av diarieföringssystem och automatiskt beslutsfattande

• minst 1 års erfarenhet av lösningsarkitektur och applikationsdesign av beslutsstödslösningar

• minst 1 års erfarenhet av att arbeta med Team Foundation Server och Sparx Systems - Enterprise Architect.

Det är meriterande om du också har

• it-arkitektutbildning eller motsvarande erfarenhet

• erfarenhet av arbete med komplexa projekt och verksamhetskritiska informationssystem

• erfarenhet av någon eller några tekniker inom applikationsintegration, till exempel Biztalk och Windows Communication Foundation (WCF)

• förståelse för enterprisearkitektur

• erfarenhet av arbete i stora organisationer.

Vill du veta mer?

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Örebro. Vi brukar börja med en provanställning och komma överens om när du ska börja jobba och vilken lön du får.

Kontakta gärna sektionschef Johan Svensson, 010-495 61 92, johan.svensson@ transportstyrelsen.se

SACO, Bo Törnqvist, 010-495 62 81, bo.tornqvist@transportstyrelsen.se

ST, Leena Sutela, 010-495 62 18, leena.sutela@transportstyrelsen.se

Välkommen med din ansökan!

Vi behöver din ansökan senast den 18 mars 2013, referensnummer: TSG 2013-266. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev.

Publiceringsdatum
2013-02-21

Om företaget
It-avdelningen stöder alla avdelningar i it-frågor och arbetar med arkitektur, systemutveckling, förvaltning och drift av it-system samt infrastruktur. Vi finns i Borlänge, Norrköping och Örebro och har 130 medarbetare.

Inom Transportstyrelsen har vi några av Europas största integrationslösningar, till exempel trängselskattesystemet i Stockholm och Göteborg och ursprungskontroll av fordon med kopplingar till EU, företag, myndigheter och medborgare. 2013 ska vi skapa ett nytt ärendehanteringssystem med automatiskt beslutsfattande. Vi använder oss av PM3 som modell för styrning och ledning inom våra förvaltningsobjekt.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Transportstyrelsen

Adress
Transportstyrelsen
60173 Norrköping

Jobbnummer
1474317

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Transportstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transportstyrelsen: