IT-Ansvarig till Skandinaviens ledande campingkedja

First Camp Sverige AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos First Camp Sverige AB i Göteborg, Kungsbacka, Lysekil, Varberg, Uddevalla eller i hela Sverige

First Camp är Skandinaviens största campingkedja där gästupplevelse och engagemang står i fokus. Med totalt 46 destinationer och ca 850 drivna medarbetare i Sverige och Danmark arbetar vi varje dag mot att bli världens ledande campingkedja, och vi är på god väg. First Camp är inne i en spännande tillväxtfas har en unik möjlighet att driva utvecklingen i en bransch med enormt mycket potential.



First Camp erbjuder en arbetsplats med stark tillväxt och snabb utvecklingstakt. Här är gästens upplevelse alltid i fokus. Våra supportkontor är centralt belägna i Stockholm respektive Göteborg och här finns VD, ekonomi, marknad, försäljning, fastighet, drift och HR samlade.



Beskrivning
Då vår IT-ansvariga ska gå vidare till nya utmaningar söker vi nu en ny kollega som kan axla ansvaret med att förvalta och vidareutveckla våra IT-miljöer.

"We simplify" är en av våra värderingar som styr vår vardag och inte minst inom IT. Att bygga en campingkedja kräver innovationstänk i de små detaljerna, ett öga för effektiviseringsmöjligheter och en förståelse för hur vi bäst kan supporta en stor organisation med varierande IT-kunskap. Det är där du kommer in!

Publiceringsdatum
2021-06-14

Dina arbetsuppgifter
Som IT-ansvarig på First Camp kommer du utmanas med ett varierande arbete med mycket fokus på support och projektledning. Du ansvarar för hela supportfunktionen där du har hjälp av en 1st line support på deltid - en kollega som du även har ansvar för att handleda. Detta innebär att du kommer att hantera ett stort antal supportärenden varje månad, arbeta mycket med uppsättning och felsökning och i det arbetet ha en hel del kontakt med all personal ute på destinationerna och supportkontoren.

Ett annat ansvarsområde som innefattas i din tjänst är att strategiskt och operativt driva olika IT-projekt inom områden så som; GDPR, IT-säkerhet, Wi-Fi och Passersystem.

I tjänsten förekommer mycket samarbete med vår IT-leverantör och vår specialist på affärssystem. Du förväntas föra en tydlig dokumentation av alla arbetsuppgifter och du ansvarar för att säkerställa att det finns processer och rutiner för våra medarbetare så de vet hur de ska hantera våra IT-miljöer och system. Slutligen ingår det att utbilda och guida medarbetare i interna utbildningssatsningar för att öka IT-kunskaperna inom kedjan och skapa samstämmighet i hur vi arbetar.

Kvalifikationer
Att ge support och underlätta för användarna är A och O för dig. Du har lätt för att beskriva arbetssätt och tekniska problemställningar för användare på alla nivåer och har ett gott tålamod när du behöver förklara något flera gånger. Du trivs i ett arbete där du får en variation i arbetsdagen. Där du får hantera allt från supportärenden, felsökning av datorer, utbildning av övergripande IT-hantering och hela vägen till stora IT-projekt där du förväntas göra en utredande analys och presentera kostnader för ledningsgruppen. Eftersom du har den tekniska förståelsen och intresset i kombination med serviceandan och affärsmässigheten, har du lätt för att skapa business case och förstå vart du bör lägga resurser för att få bäst och mest kostnadseffektivt resultat.

Vidareutbildning inom IT/Nätverk är meriterande, men arbetslivserfarenhet där du skaffat dig likvärdig kunskap är minst lika efterfrågat hos oss. För att vara aktuell för tjänsten måste du ha arbetat med och ha bra kunskaper inom:

- Windows Server 2012r2 till 2019 (AD DS, DNS, DHCP, Filserver, Printserver, Databasserver, Terminalserver)
- Active Directory
- Nätverk, trådlöst, ethernet, fiber, VPN, routing samt kunskap att managera brandväggar med NAT-regler med mera.
- Microsoft 365 (Exchange Online, Teams, Sharepoint, AzureAD, ATP m.m.)
- Windows 10 samt standardapplikationer från Microsoft
- IT-säkerhet
- Engelska och svenska i både tal och skrift. Kan du även danska är det väldigt meriterande.

Det är även meriterande om du har arbetat med skrivare och kvittoskrivare, boknings- och kassasystem med diverse API och andra tekniska integrationer eller telefonilösningar. Om du har mycket god vana vid uppsättning och användning av verktyg för servicedesk är även det fördelaktigt. Likaså om du har kunskaper om passersystem, kassaregister och betalterminaler. Dessa senare är dock inget krav då vi tror på våra medarbetares förmåga och engagemang till att lära nytt. Det viktigaste för oss är att du vill lära dig mer och är nyfiken.

Vad erbjuder vi dig?
På First Camp rekryterar vi förmågor och utvecklar dem. Hos oss ska du få möjlighet att växa och lära dig nytt samtidigt som du har riktigt roligt. Våra gemensamma värderingar styr vår vardag och hur vi är mot varandra:

We Care: Vi bryr oss om varandra, våra gäster och naturen

We Have Fun: Vi har kul på jobbet och har glimten i ögat både internt och med våra gäster

We Simplify: Vi ska alltid försöka förenkla hur vi jobbar med varann och våra gäster

We Deliver Results: Allt vi gör ska ge resultat för oss, våra ägare och våra gäster

Vi erbjuder dig en arbetsplats där du har nära till kollegor när du behöver stöd. Kollegor som gärna bjuder på både erfarenhet och goda skratt. Vi är ett starkt team och vill fortsätta växa med fler teamorienterade kollegor som vill vara med och bygga på vår framgångssaga. Känner du dig träffad?

Anställningsvillkor
Tjänsten är på heltid och förväntas tillträdas snarast möjligt. First Camp har kollektivavtal med Unionen och lönesättning är individuell. Du kommer med fördel att utgå från vårt supportkontor i Göteborg, men distansarbete och resor förekommer i tjänsten. För rätt kandidat finns det möjlighet att arbeta på annan ort.

Så ansöker du
Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan omgående. Vi arbetar kompetensbaserat i våra rekryteringar och söker aktivt efter de medarbetare som bäst matchar den kravprofil vi har satt upp för tjänsten. Som ett första steg i vår urvalsprocess kommer de personer som möter våra kvalifikationskrav att få genomföra två rekryteringstester där du matchas mot vår kravprofil. Mer information om detta får du vid genomförd ansökan.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-07-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
First Camp Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/213".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
First Camp Sverige AB (org.nr 556618-9873)

Arbetsplats
First Camp Supportkontor - Göteborg

Jobbnummer
5807761

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från First Camp Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos First Camp Sverige AB: