IT-ansvarig till Övik Energi

Experis IT Huvudkontor / Chefsjobb / Örnsköldsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Örnsköldsvik, Nordmaling, Kramfors, Bjurholm, Sollefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis IT Huvudkontor i Örnsköldsvik, Umeå, Sundsvall, Skellefteå, Östersund eller i hela Sverige

Övik Energi är det nära fullserviceföretaget inom hållbar energi och kommunikation. De erbjuder elavtal, eldistribution, fjärrvärme, fjärrkyla, processånga, bredband och energitjänster. Övik Energi är certifierat inom miljö och arbetsmiljö. Övik Energi står inför spännande och intressanta utmaningar med en energibransch som nu är i stark förändring. Där spelplanen och villkoren ständigt ändras utifrån faktorer som teknisk utveckling, digitalisering och hållbarhet. Övik Energi Nät AB är ett helägt dotterbolag. Övik Energi ägs till 100 procent av Rodret i Örnsköldsvik AB som i sin tur ägs av Örnsköldsviks kommun. Läs mer på www.ovikenergi.se .

Publiceringsdatum
2016-04-12

Dina arbetsuppgifter
Som IT-ansvarig har du ansvar för att samordna, förvalta och utveckla IT och telefoni. Din uppgift är att sammanställa och säkerställa att IT-lösningarna möter verksamhetens krav på funktionalitet och genomföra kontinuerliga förbättringar som ökar kundnyttan.

Hos Övik Energi är IT-drift med support och service outsourcad till IT-enheten hos Örnsköldsviks Kommun. Det innebär att ditt huvudsakliga fokus som IT-ansvarig är att arbeta med system och IT-frågor för att förbättra interna processer - inklusive gränssnittsfrågor mot process IT, utveckla IT funktionen ur ett affärsmässigt perspektiv, samt arbeta med IT säkerhetsfrågor. Detta innebär att du ofta driver projekt.

I företaget finns ett antal system med olika systemägare. I rollen agerar du som brygga mellan verksamheten och leverantörerna. Du kommer ha god insikt i verksamheten och de olika systemen och verka i en stödjande internroll, men också i en kravställande roll gentemot Kommunens IT-funktion och andra leverantörer. Hos Övik Energi behöver du ha en problemlösande förmåga och kunna hantera såväl operativa som strategiska frågeställningar i verksamheten. Rollen innebär budget och prognosansvar men inte personalansvar.

Du medverkar i arbetet med affärs- och verksamhetsplanering. Tjänsten är underställd Administrativ chef och du ingår i avdelningens ledningsgrupp.

Placeringsort för tjänsten är Örnsköldsvik.

Vem är du?
För att vara framgångsrik i rollen bör du vara drivande och ha förmåga att underlätta verksamhetsdriven IT och tillsammans med leverantörerna ta fram funktionella IT-lösningar. Det innebär att du måste vara villig att sätta dig in i hela verksamheten, dess system och uppbyggnad - m a o förstå hur "allt hänger ihop" - för att därefter rent praktiskt kunna lösa problem och ärenden tillsammans med systemleverantör och/eller andra berörda. Ditt ansvar är främst i det administrativa nätet, men du behöver också förstå gränssnittsfrågor med process IT. Som person är du strategisk men även "hands-on-orienterad" och du stimuleras av bredden i rollen och av att vara den sammanhållande länken mellan verksamheten och systemleverantörerna.

Din bakgrund är minst några års relevant arbetslivserfarenhet med tyngd i IT och systemfrågor, utbildning på eftergymnasial nivå med inriktning mot IT eller systemvetenskap, samt beställarerfarenhet. Eftersom stora delar av ditt arbete kommer att ske i projektform, vill vi att du har erfarenhet av projektledning och du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift. Meriterande är tidigare arbete med IT-säkerhetsfrågor och förhandlingsvana.

Vad kan vi erbjuda dig?
Övik Energi erbjuder en trygg och trevlig arbetsplats i moderna lokaler där du får jobba i en spännande bransch i snabb utveckling.

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar vi med Experis. Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Maria Håkansson, Experis, på 0660-59972. Sista ansökningsdag är 1 maj men vänta inte med att skicka in din ansökan då ansökningar behandlas löpande.

Välkommen att söka tjänsten!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Håkansson +46 (0)660-59972

Företag
Experis IT Huvudkontor

Adress
Experis IT Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2778690

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis IT Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis IT Huvudkontor: