IT-administratör till Lundby
Göteborgs stad., SDF Lundby / Datajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Lundby i Göteborg Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och stadsdelen får en allt tydligare citykaraktär. Våra drygt 51 000 invånare har oftast bara några minuter in till centrala Göteborg tack vare utmärkta kommunikationer. Förvaltningens 2 800 medarbetare arbetar tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor och upplever delaktighet.
Publiceringsdatum2017-04-10ArbetsuppgifterLundby skapar en ny funktion, Facility Management-funktionen (FM), som ska avlasta organisationen med administrativt stöd inom IT, inköp och lokaler. FM-funktionen leds av en samordnare och består av lokalsamordnare avseende fel och kunduppdrag, planeringsledare för bl a säkerhets- och försäkringsfrågor, IT-administratörer samt inköps- och upphandlingsspecialist. Funktionen är tänkt att präglas av ett nära samarbete och en förståelse för och förmåga att gå in i varandras roller i syfte att ge ett samlat stöd utifrån kundens behov. Vi vill att FM-funktionen blir känd och omtalad för sin höga servicenivå och sitt goda bemötande.
Genom att samordna stödet i dessa frågor skapar vi förutsättningar för våra chefer att fokusera på kärnverksamheten. Facility Management-funktionen förväntas också bidra till att öka effektiviteten och kvalitén i utförandet av tjänsterna. Du kommer att vara placerad på utvecklingsavdelningen, som är en av förvaltningens stödfunktioner. Avdelningen fungerar som internkonsult men är också initiativtagare för olika gränsöverskridande processer.
Dina arbetsuppgifter som IT-administratör kommer att vara bl a:
• Stöd vid större projekt och införande av nya system
• Vara beställarstöd för datorer, telefoner och tillhörande licenser
• Hantera behörighetsadministration
• Administrera inventarieförteckning
KvalifikationerDu har relevant gymnasieutbildning och erfarenhet av IT-arbete såsom behörighetsadministration och licenshantering.
Såklart har du god datorvana och vana vid administrativt arbete. Meriterande är om du har erfarenhet av Göteborgs stads system.
Det krävs att du har kunskap i Officepaketet.
Som person är du noga med detaljer och förstår detaljens betydelse för helheten.
Du måste vara en person som gillar att ge service till våra kunder och gör det med hög servicenivå med ett kommunikativt och pedagogiskt sätt.
Du gillar att både arbeta självständigt såväl som med andra funktioner och är van att arbeta systematiskt och strukturerat.
ÖVRIGT
Vi ser mångfald och olika språkkunskaper som framgångsfaktorer för en högre kvalitet gentemot de vi är till för och i vårt interna utvecklingsarbete.
Friskvård är viktigt för oss. Vi har rökfri arbetstid och alla anställda har tillgång till ett brett utbud av tränings- och kulturaktiviteter.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-24
Ange följande referens när du ansöker: 17/142
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJonas Ward
jonas.ward@lundby.goteborg.se 031-366 70 30
FöretagGöteborgs stad., SDF Lundby
AdressGöteborgs stad., SDF Lundby
Box 22006
40072 Göteborg
KontorsadressVågmästaregatan 1 A
Jobbnummer 3429701
Observera att sista ansökningsdag har passerat.