IT-administratör (Applikation)

Luleå Tekniska Universitet / Elektronikjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla elektronikjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Luleå Tekniska Universitet i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Överkalix eller i hela Sverige

IT-administratör(Applikation), vikariat - utmanande IT-arbete i en professionell serviceorganisation
Vi erbjuder ett arbete i en modern och väl utvecklad serviceorganisation inom IT vid Luleå tekniska universitet. IT-service (ITS) är en självständig resultatenhet inom Luleå tekniska universitet. Vi levererar genom en processorienterad IT-organisation, IT-tjänster som stödjer universitetets studenter och anställda. Tjänsterna levereras mot efterfrågan, där vi på ITS tillhandahåller hög kompetens och levererar kostnadseffektiva lösningar. ITS befinner sig mitt i en omfattande processorientering enligt processramverket ITIL.

Publiceringsdatum
2008-04-03

Dina arbetsuppgifter
Arbete inom ServiceDesk innebär möten med användare i olika situationer. Du är vårt ansikte utåt i mötet med verksamheten och lite av "en spindel" i nätet för alla inkomna ärenden, således en strategiskt viktig funktion för ITS. Att stötta användare och hjälpa dessa, med fokus på hög servicenivå, är grunden i vår support. Med ledord som serviceanda och noggrannhet samarbetar du med övriga inom ITS för att svara upp mot våra högt ställda förväntningar om att ge professionell support till universitetets alla IT-användare. Du har fokus på att hjälpa användaren i sitt dagliga arbete.
Du kommer att ingå i ett resursteam som täcker flera kompetenser. Din roll är att ungefär halva tiden arbeta i vår ServiceDesk och i den övriga tiden ingå i ditt resursteam.

Kvalifikationer
God kännedom om universitetets användarmiljöer i Windows/Linux/OSX då arbetet kommer att ske i nära samarbete med LTUs användare. Bred kunskap i olika typer av applikationsstöd och installation är meriterande.
Vi söker dig som har mycket goda meriter från arbete i en Servicedesk. Du har en god serviceanda, ett positivt bemötande och värdesätter kommunikation och samarbete. Du är noggrann vid utförandet av dina uppgifter och kan agera både självständigt och i samarbete med andra.
Önskvärda kvalifikationer är att du har högskoleutbildning eller motsvarande kompetens inom IT-området. Vi har implementerat ett processorienterat arbetssätt inom processen Incidenthantering och funktionen Servicedesk, varför vi gärna ser att du har ITIL kunskap på foundation nivå.
Eftersom många inom verksamheten är engelsktalande bör du kunna uttrycka dig i engelska i tal och skrift. Vi välkomnar särskilt kvinnliga sökande då majoriteten av våra medarbetare är män.

Anställningstyp/arbetstider
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
Snarast enligt överenskommelse Visstidsanställning till och med 080930, möjlighet till förlängning kan finnas

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-04-22
Ansökan märkt med ref nr ska ställas till Luleå tekniska universitet, Registrator, 971 87 Luleå. Du kan även skicka din ansökan elektroniskt.
Ange följande referens när du ansöker: 987-08
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator@ltu.se

Kontakt
Bernt Granbacke, processledare, telefon 070-510 52, bernt.granbacke@ltu.se
Lena Olsson, Chef ITS, telefon 070-583 15 02, lena.e.olsson@ltu.se

Företag
Luleå Tekniska Universitet

Adress
Luleå Tekniska Universitet
97187 LULEÅ

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0920-491000
Faxnummer: 0920-491399

Jobbnummer
181505

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Luleå Tekniska Universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Luleå Tekniska Universitet: