IT-administratör (Applikation)
Luleå Tekniska Universitet / Elektronikjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla elektronikjobb i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Luleå Tekniska Universitet i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Överkalix eller i
hela Sverige IT-administratör(Applikation), vikariat - utmanande IT-arbete i en professionell serviceorganisation
Vi erbjuder ett arbete i en modern och väl utvecklad serviceorganisation inom IT vid Luleå tekniska universitet. IT-service (ITS) är en självständig resultatenhet inom Luleå tekniska universitet. Vi levererar genom en processorienterad IT-organisation, IT-tjänster som stödjer universitetets studenter och anställda. Tjänsterna levereras mot efterfrågan, där vi på ITS tillhandahåller hög kompetens och levererar kostnadseffektiva lösningar. ITS befinner sig mitt i en omfattande processorientering enligt processramverket ITIL.
Publiceringsdatum2008-04-03Dina arbetsuppgifterArbete inom ServiceDesk innebär möten med användare i olika situationer. Du är vårt ansikte utåt i mötet med verksamheten och lite av "en spindel" i nätet för alla inkomna ärenden, således en strategiskt viktig funktion för ITS. Att stötta användare och hjälpa dessa, med fokus på hög servicenivå, är grunden i vår support. Med ledord som serviceanda och noggrannhet samarbetar du med övriga inom ITS för att svara upp mot våra högt ställda förväntningar om att ge professionell support till universitetets alla IT-användare. Du har fokus på att hjälpa användaren i sitt dagliga arbete.
Du kommer att ingå i ett resursteam som täcker flera kompetenser. Din roll är att ungefär halva tiden arbeta i vår ServiceDesk och i den övriga tiden ingå i ditt resursteam.
KvalifikationerGod kännedom om universitetets användarmiljöer i Windows/Linux/OSX då arbetet kommer att ske i nära samarbete med LTUs användare. Bred kunskap i olika typer av applikationsstöd och installation är meriterande.
Vi söker dig som har mycket goda meriter från arbete i en Servicedesk. Du har en god serviceanda, ett positivt bemötande och värdesätter kommunikation och samarbete. Du är noggrann vid utförandet av dina uppgifter och kan agera både självständigt och i samarbete med andra.
Önskvärda kvalifikationer är att du har högskoleutbildning eller motsvarande kompetens inom IT-området. Vi har implementerat ett processorienterat arbetssätt inom processen Incidenthantering och funktionen Servicedesk, varför vi gärna ser att du har ITIL kunskap på foundation nivå.
Eftersom många inom verksamheten är engelsktalande bör du kunna uttrycka dig i engelska i tal och skrift. Vi välkomnar särskilt kvinnliga sökande då majoriteten av våra medarbetare är män.
Anställningstyp/arbetstiderVisstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
Snarast enligt överenskommelse Visstidsanställning till och med 080930, möjlighet till förlängning kan finnas
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-04-22
Ansökan märkt med ref nr ska ställas till Luleå tekniska universitet, Registrator, 971 87 Luleå. Du kan även skicka din ansökan elektroniskt.
Ange följande referens när du ansöker: 987-08
Ansökan kan skickas till e-postadress:
registrator@ltu.seKontaktBernt Granbacke, processledare, telefon 070-510 52,
bernt.granbacke@ltu.seLena Olsson, Chef ITS, telefon 070-583 15 02,
lena.e.olsson@ltu.seFöretagLuleå Tekniska Universitet
AdressLuleå Tekniska Universitet
97187 LULEÅ
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0920-491000
Faxnummer: 0920-491399
Jobbnummer 181505
Observera att sista ansökningsdag har passerat.