IT-administratör / 1st line support / Servicedesk till Frösunda

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
2019-01-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-administratör / 1st line support / Servicedesk till Frösunda " (publicerad 2019-02-25) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2019-01-22

Företaget
Frösunda Omsorg är ett värderingsdrivet företag. Det betyder att de jobbar utifrån en uppsättning värderingar som de tror starkt på och som de bestämt att gemensamt hålla sig till. Frösunda Omsorg har bestämt sig för att förändra deras bransch. I deras bransch ägnar de sig åt att ge omsorg till äldre och människor med funktionsnedsättning eller som har andra utmaningar. De tycker att det är bland det mest meningsfulla man kan jobba med. Därför drivs de av en kompromisslös passion för att arbeta professionellt och nå resultat.

Här kommer du in på bolagets IT-avdelning på kontoret i Solna där det andas gemenskap och engagemang. På IT-avdelningen sitter du tillsammans med cirka 8 medarbetare och utgör företagets tekniska kompetens.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som IT-administratör arbetar du med generell IT-support. I ditt arbete är fokus alltid användaren och ditt huvudmål är att hjälpa dem med deras tekniska problem. Det gör du via företagets ärendehanteringssystem där du får in en mängd olika ärenden i både 1st/2nd line karaktär. Det kan vara problem med hårdvara; datorer, mobiltelefoner och plattor, konfiguration av mejl och användarkonton, hantering av mjukvara i Windowsmiljöer samt allmän behörighets- och användaradministration. Du arbetar uteslutande i Office 365 och du samarbetar med de andra på supportavdelning för att hjälpa användaren på bästa sätt.

I rollen arbetar du framförallt mot två avdelningar; Frösunda Omsorgs IT-avdelning och systerbolaget Norlandias. Företagets support är även uppdelad i Norge och Sverige vilket innebär att du har veckovis kontakt med grannlandet. När du kommit in i rollen får du även möjlighet att utbildas genom olika kurser för att bredda din kompetens, såsom Powershell-programmering.


Kvalifikationer
• Avslutad gymnasial utbildning, med fördel inom IT/Teknik
• Erfarenhet av en support / servicedesk / helpdesk sedan tidigare, antingen från praktik eller arbetslivet
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Meriterande är kunskap i norska samt kompetens inom AD och Office 365

Det kommer att läggas stort vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering. Du är en öppensinnad person som trivs i att jobba högt som lågt. Du gillar att ta initiativ och är alltid nyfiken på att lära dig mer inom området. Förutom ditt intresse för människor och vilja att samarbeta är du även en person som kan arbeta självständigt när det behövs. För att trivas i rollen har du ett stort intresse för IT/Teknik som visas i din service och problemlösning mot användaren.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Frösunda, Solna
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: <a href='https://www.bravura.se/din-karriar#hs_cos_wrapper_widget_1528111162772'>https://www.bravura.se/din-karriar</a>.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: junior helpdesk, helpdesk, service desk, service desk agent, 1st line, first line support, support, supporttekniker, teknisk support, servicedesk, telefon, mejl, service, IT, IT-administratör, heltid, mjukvara, hårdvara, Windows, Solna

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carl Gustafsson carl.gustafsson@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
4569502

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: