IT-administratör / 1st line support / Servicedesk

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-04-12

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i ca 6 veckor. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget
Frösunda Omsorg är ett värderingsdrivet företag. Det betyder att de jobbar utifrån en uppsättning värderingar som de tror starkt på och som de bestämt att gemensamt hålla sig till. Frösunda Omsorg har bestämt sig för att förändra deras bransch. I deras bransch ägnar de sig åt att ge omsorg till äldre och människor med funktionsnedsättning eller som har andra utmaningar. De tycker att det är bland det mest meningsfulla man kan jobba med. Därför drivs de av en kompromisslös passion för att arbeta professionellt och nå resultat.

Här kommer du in på bolagets IT-avdelning på kontoret i Solna där det andas gemenskap och engagemang. På IT-avdelningen sitter du tillsammans med cirka 8 medarbetare och utgör företagets tekniska kompetens.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som IT-administratör arbetar du med generell IT-support. I ditt arbete är fokus alltid användaren och ditt huvudmål är att hjälpa dem med deras tekniska problem. Det gör du via företagets ärendehanteringssystem där du får in en mängd olika ärenden i både 1st/2nd line karaktär. Det kan vara problem med hårdvara; datorer, mobiltelefoner och plattor, konfiguration av mejl och användarkonton, hantering av mjukvara i Windowsmiljöer samt allmän behörighets- och användaradministration. Du arbetar uteslutande i Office 365 och du samarbetar med de andra på supportavdelning för att hjälpa användaren på bästa sätt.

I rollen arbetar du framförallt mot två avdelningar. Företagets support är även uppdelad i Norge och Sverige vilket innebär att du har veckovis kontakt med grannlandet.

I rollen som IT-administratör får du utrymme att arbeta brett och kundfokuserat. Här erbjuds du en arbetsplats med högt i tak, härlig gemenskap och gedigen kompetens

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning, med fördel inom IT/Teknik
• Erfarenhet av en support / servicedesk / helpdesk sedan tidigare, antingen från praktik eller arbetslivet. Här har du arbetat med felsökning.
• Erfarenhet av en tjänst där IT står i fokus
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Meriterande är kunskap i norska samt kompetens inom AD och Office 365.
Det är även meriterande om du har erfarenhet av PowerShell, IPv4 och Meraki.

Det kommer att läggas stort vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering. Du är en öppensinnad person som trivs i att jobba högt som lågt. Du gillar att ta initiativ och är alltid nyfiken på att lära dig mer inom området. Förutom ditt intresse för människor och vilja att samarbeta är du även en person som kan arbeta självständigt när det behövs. För att trivas i rollen har du ett stort intresse för IT/Teknik som visas i din service och problemlösning mot användaren.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Solna
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:junior helpdesk, helpdesk, service desk, service desk agent, 1st line, first line support, support, supporttekniker, teknisk support, servicedesk, telefon, mejl, service, IT, IT-administratör, heltid, mjukvara, hårdvara, Windows, Solna

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
5685061

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: