IT- Support till Service Desk med inriktning IT-support
Region Västernorrland / Supportteknikerjobb / Örnsköldsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Örnsköldsvik,
Nordmaling,
Kramfors,
Bjurholm,
Sollefteå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Västernorrland i Örnsköldsvik,
Nordmaling,
Kramfors,
Sollefteå,
Härnösand eller i
hela Sverige Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.
Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna.
IT och digitalisering blir en allt mer integrerad del av hela Region Västernorrlands verksamhet. Digitaliseringen och teknikutvecklingen innebär stora möjligheter att utveckla verksamheten. Exempelvis kommer vi inom en snar framtid att se tillämpningar av artificiell intelligens, monitorering av patienter i hemmet, virtuella vårdrum med mera.
•
En av våra medarbetare i Service Desk ska vara föräldraledig. Har du erfarenhet av att jobba i en kundservice eller med support och vill fortsätta utvecklas inom IT-support så är det här en bra chans att prova hur det är att jobba hos oss. Som medarbetare i Service Desk kommer du att tillsammans med övriga kollegor ta emot ärenden via inkommande samtal och självservice och handlägga och felsöka de ärenden som är inom ditt kompetensområde.
Tjänsten passar dig som har erfarenhet av kundservice och användarstöd och har ett genuint intresse av att ge support till användare och du har ett stort intresse för IT.
Du är användarens första kontakt och du ger support via telefon, mail och fjärrstyrning. Du ger support på bland annat klienter, applikationer och nätverk. Du hanterar konto- och behörighetsadministration, installation av program, hantering av kommunikationsproblem, telefoni och mobiltelefoni. En del administrativa uppgifter ingår också.
Genom ditt bemötande skapar du en känsla av trygghet och genom ditt agerande säkerställer du att användaren får rätt service utifrån dennes behov. Eftersom ditt huvuduppdrag är att hjälpa och stötta användare så är det viktigt att du trivs med att ge service via telefon.
Du har lägst gymnasieutbildning och erfarenhet av kundservicearbete inom IT-support eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har även ett genuint intresse av IT-frågor och kunskaper inom följande områden:
• Microsoft 7/10
• Citrix
• Officepaketet
• Active Directory
Det är meriterande om du är certifierad inom ITIL.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi ser att du är serviceinriktad, har en god problemlösningsförmåga och är pedagogisk. Du har förmåga att se till helheten, är flexibel och har en personlig mognad.
Du har B-körkort.
Är du den vi söker och vill du bli en del av vårt team på Forskning, Utbildning och Innovation IT?
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Vikariatsanställning Tillträde enligt överenskommelse till 2019-08-31
Publiceringsdatum2018-06-14ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-28
Ange följande referens när du ansöker: 80:2018:99
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKatarina Gyll
katarina.gyll@rvn.se 0660-89779
FöretagRegion Västernorrland
AdressRegion Västernorrland
Storgatan 1
87185 Härnösand
KontorsadressSe hemsida
Jobbnummer 4205285
Observera att sista ansökningsdag har passerat.