IT- Support till Service Desk med inriktning IT-support
Region Västernorrland / Supportteknikerjobb / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Härnösand,
Mark,
Kramfors,
Timrå,
Sundsvall eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Västernorrland i Härnösand,
Kramfors,
Timrå,
Sundsvall,
Sollefteå eller i
hela Sverige Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.
Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna.
IT och digitalisering blir en allt mer integrerad del av hela Region Västernorrlands verksamhet. Digitaliseringen och teknikutvecklingen innebär stora möjligheter att utveckla verksamheten. Exempelvis kommer vi inom en snar framtid att se tillämpningar av artificiell intelligens, monitorering av patienter i hemmet, virtuella vårdrum med mera.
•
Som medarbetare i Service Desk kommer du att tillsammans med övriga kollegor ta emot inkommande samtal och ärenden via självservice och handlägga och felsöka de ärenden som är inom ditt kompetensområde.
När du varit hos oss ett tag och kommit in i arbetsuppgifterna i kompetensområdet IT-support så kommer du även att få bredda din kunskap och få lära dig om hur vårt vårdsystem fungerar och hur verksamheten jobbar i det. För att i nästa steg även kunna bemanna kompetensområdet applikationssupport vårdsystem. Då vårdsystem kanske inte är ett område du nödvändigtvis har utbildning inom eller erfarenhet av så kommer vi att lägga stor vikt vid att du har lätt att lära dig nya saker och stor förmåga att fånga och förstå användarnas behov och arbetssätt.
Tjänsten passar dig som.
• tidigare har arbetat med IT-support eller tekniskt användarstöd och vill utvecklas och ge support inom fler områden.
• har bred kunskap och stort intresse inom IT
• tidigare har jobbat med att ge support via telefon och gillar användarkontakt
Du är användarens första kontakt och du ger support och service via telefon, mail och fjärrstyrning. Du ger support på bland annat klienter, applikationer och nätverk. Du hanterar konto- och behörighetsadministration, installation av program, hantering av kommunikationsproblem, telefoni och mobiltelefoni.
Genom ditt bemötande skapar du en känsla av trygghet och genom ditt agerande säkerställer du att användaren får rätt service utifrån behoven. Eftersom ditt huvuduppdrag är att hjälpa och stötta användare så är det viktigt att du trivs med att ge service via telefon.
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning. Du har erfarenhet av att ha jobbat med kundservice i form av tekniskt användarstöd eller support, exempelvis inom nedanstående områden:
• Microsoft 7/10
• Citrix
• Officepaketet
• Active Directory
Det är meriterande om du är certifierad inom ITIL samt har arbetat inom hälso- och sjukvård.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi ser att du är serviceinriktad, har en god problemlösningsförmåga och är pedagogisk. Du har förmåga att se till helheten, är flexibel och har en personlig mognad.
Du har B-körkort. Placeringsort enligt överenskommelse.
Är du den vi söker och vill du bli en del av vårt team på Forskning, Utbildning och Innovation IT?
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning Tillträde enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2018-04-04ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-22
Ange följande referens när du ansöker: 80:2018:56
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKatarina Gyll
katarina.gyll@rvn.se 0660-89779
FöretagRegion Västernorrland
AdressRegion Västernorrland
Storgatan 1
87185 Härnösand
KontorsadressSe hemsida
Jobbnummer 4060741
Observera att sista ansökningsdag har passerat.