IT- och avtalscontroller till Solna stad

Jurek Rekrytering & Bemanning / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Om verksamheten

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor. Förvaltningen hanterar bland annat övergripande frågor inom ekonomi, kansli, HR, upphandling, it, kommunikation samt trygghet och säkerhet.

Publiceringsdatum
2016-01-27

Dina arbetsuppgifter
IT-enheten och upphandlingsenheten är en del av stadsledningsförvaltningen och ingår i avdelningen Service och utvecklingsstöd. På avdelningen finns ca 30 medarbetare som arbetar med stadens stödprocesser; upphandling/inköp, IT/digitalisering samt redovisning/lön. På IT-enheten och upphandlingsenheten arbetar sammanlagt ca 15 personer.

Som controller arbetar du inom två huvudområden, dels med fokus på stadens IT-verksamhet och dels med fokus på avtalsuppföljning avseende övriga varor och tjänster. I ditt arbete rapporterar du till upphandlingschefen men har också ett nära samarbete med stadens IT-chef.

Du arbetar systematiskt med avtalsuppföljning för att säkerställa att stadens entreprenörer levererar i enlighet med överenskomna avtalsvillkor. Med stöd av stadens BI-system genomför du analyser och medverkar på så sätt till utvecklingen av stadens inköpsstyrning och bidrar på så sätt till en god ekonomisk hushållning av stadens resurser.

Solna stad har redan idag god kontroll över sina IT-kostnader men i och med stora satsningar på digitalisering måste uppföljningsmodellerna ständigt utvecklas. I ditt arbete ingår att bistå IT-chefen med uppföljning, analys och budgetering av stadens samlade IT-kostnader. Nyttoanalyser och investeringskalkyler ingår i arbetet. Stadens IT-verksamhet är till viss del intäktsfinansierad. Du tar fram och bereder underlag för servicenivåavtal mellan stadsledningsförvaltningen och stadens olika fackförvaltningar och säkerställer en väl kommunicerad och transparent process för interndebitering.

I dina arbetsuppgifter ingår även ansvar för fakturahantering för IT- och upphandlingsenheten. Du har en aktiv roll i framtagandet av underlag i upphandlingsarbetet.

Vem är du?

Du har en relevant akademisk utbildning eller motsvarande yrkesutbildning samt god erfarenhet av controllerarbete. Du har även tidigare erfarenhet av utrednings- och planeringsarbete, företrädesvis i offentlig verksamhet. Det är meriterande om du har kunskap om hur en kommun fungerar och hur ärenden hanteras i den politiska beslutsprocessen.

Det är viktigt att du är serviceinriktad och har god förmåga att samarbeta såväl internt som externt. Som person är du en initiativtagande, strukturerad, energisk och prestationsinriktad problemlösare, med förmåga att kommunicera med andra på ett tydligt sätt och driva flera projekt parallellt. Som controller är det givetvis viktigt att du är affärsmässig och ekonomiskt medveten.

Arbetet ställer krav på att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift och vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Du erbjuds

Är du rätt person för oss erbjuds du en tjänst inom en modern, kommunal verksamhet i framkant. Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid, med tillträde så snart som möjligt. Eftersom tjänsten är ny kommer du ha möjlighet medskapa och forma din egen roll i organisationen. Du kommer att vara en viktig del i kommunens ambitioner att ytterligare stärka uppföljningsarbetet, där du även utbildar, informerar och samverkar brett i syfte att öka kunskaperna om olika villkor, förutsättningar och regelverk.

Sista ansökningsdag

Sista ansökningsdag är den 29 februari 2016. Då urvalet sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan redan idag. Vänligen observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.

Jurek Rekrytering & Bemanning ansvarar för denna rekryteringsprocess. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Emily Beijer på telefon 0700-22 05 76 eller e-post emily.beijer@jurek.se

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-29
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3301
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emily Beijer 0700-22 05 76 emily.beijer@jurek.se

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2637241

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning: