IT- och AV- tekniker

Kungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd i Stockholm, Solna, Södertälje eller i hela Sverige

KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi.

Det gemensamma verksamhetsstödets (GVS) uppgift är att stötta universitetets kärnverksamhet utbildning och forskning. Det gör vi genom att ge kvalificerat stöd i olika administrativa processer. Samtidigt är vi inom verksamhetsstödet policyskapande och samordnande. Vi ansvarar även för att utföra kvalitetskontroller, uppföljningar och utvärderingar som utvecklar verksamheten



KTH:s IT förvaltar och utvecklar KTH:s centrala nätverk, datorarbetsplatsen, telekommunikation, administrativa system och gemensamma informationssystem samt KTH:s plattform för gemensamma studentprogramvaror och studentdatorsalar.

KTH:s IT förvaltar och utvecklar KTH:s centrala nätverk, datorarbetsplatsen, telekommunikation, administrativa system och gemensamma informationssystem samt KTH:s plattform för gemensamma studentprogramvaror och studentdatorsalar. Därutöver stödjer IT övriga KTH i datorrelaterade frågor. Stort fokus ligger för närvarande på att med gemensamma centraliserade lösningar tillgodose de IT behov som finns inom KTH:s utbildning, forskning och administration.

Användarstöd (KTH IT-Support), som del av KTH:s IT, erbjuder Audiovideo-, tele- och datorrelaterad support till såväl anställda som studenter på KTH. Användarstöd erbjuds via telefon, epost, via besök över disk och på plats hos användarna. Mottagningsfunktionen av KTH ITSupport är integrerat i ett gemensamt servicecenter i KTH Entrén, tillsammans med andra servicefunktioner på KTH.

Vi söker nu en IT-och AV-tekniker som kommer ingå i det arbetsteam som ansvarar för tekniken i datorsalar och undervisningslokaler på KTH Campus

Publiceringsdatum
2019-04-01

Dina arbetsuppgifter
• Fortlöpande systemadministratörsuppgifter inom IT-support, såsom datorrelaterad support till användare via telefon, mail, på plats hos kunden, och m.h.a. fjärrstyrnings program.

• Fortlöpande systemadministratörsuppgifter inom AV-support, underhåll av AV- och videokonferensutrustning.

• Ge support, demonstrera/starta teknik, hjälpa till med distansmöte. Skapa lathundar, instruktioner, dokumentation och utbildning.

• Arbetet kan kräva tyngre lyft.

Kvalifikationer
Skallkrav utbilding:

• Minst 3-årig dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Skallkrav erfarenheter och färdigheter:

• God organisationsförmåga, självständighet och egen drivkraft, vilja att utveckla sig.
• Hög servicekänsla och stresstålighet. God samarbetsförmåga.
• Goda kunskaper om AV-teknik/videokonferenssystem/streaming/inspelning.
• Goda kunskaper i Windows, felsökning och installation av hårdvara.
• Erfarenhet av MacOS X och Ubuntu.
• Minst 3-årig dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
• Svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande erfarenheter och färdigheter:

• Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem.
• Erfarenhet av FollowMePrint utskriftslösningar, skrivare, nätverk,
• Erfarenhet från managerade datormiljöer.
• Erfarenhet från IT-pedagogiska miljöer
• Innehav av B-körkort

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Fackliga representanter

Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898.

Så ansöker du
Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Din kompletta ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista dagen för ansökningsperioden.

Övrig information
Jämställdhet, mångfald och avståndstagande från alla former av diskriminering är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund.

För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Efter överenskommelse, vi tillämpar 6 månaders provanställning tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-25
Ange följande referens när du ansöker: VP-2019-0188
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Andrzej Gutowski/Gruppchef, gutan@kth.se 08-7908595

Företag
Kungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd

Adress
Kungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd
Brinellvägen 8
10044 Stockholm

Kontorsadress
Brinellvägen 8

Jobbnummer
4702998

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd: